Az elmúlt években számos helyszínen szórakoztatták a közönséget ily módon a versenyek előtt: Monzában például rendre a Frecce Tricolori, míg Silverstone-ban a Red Arrows kötelék profi pilótái húztak át a versenypálya felett, de több helyszínen is láthattunk légiparádékat a nagydíjak idején, Ausztriában az osztrák légierő vadászgépeit használták erre a célra, míg Austinban több alkalommal Apache-helikopterek húztak át a pálya felett.
Sajtóhírek szerint azonban a Forma-1-es promóterek nemrégiben levelet kaptak az F1 vezetőségétől, melyben arról kaptak tájékoztatást, az idei szezonban ezek már nem lesznek engedélyezettek.
A döntés mögött környezetvédelmi megfontolások állnak, a tiltással az F1 fenntarthatósági céljainak elérését kívánják támogatni.
A RacingNews365.com mindazonáltal úgy tudja, a Forma-1 azt sem szeretné, ha a versenyeit afféle haditechnikai kiállításra, vagy erőfitogtatásra használnák a rendező országok.
A lap szerint az F1 nyitva hagyta az ajtót a promótereknek arra, hogy civil és kereskedelmi járatok megjelenjenek a versenypályák fölötti légtérben. Néhány közel-keleti versenyen többször láthattuk már, hogy a nemzeti légitársaságok utasszállítói tartanak átrepülést a pálya fölött – ez a továbbiakban is engedélyezve lesz, ám csak akkor, ha ezeket a gépeket fenntartható üzemanyaggal tankolják fel.
A 2021-es Bahreini Nagydíjon a Gulf Airlines Boeing 787-9 Dreamlinere egyébként már eleget is tett ennek a feltételnek, a repülőt ugyanis a Neste második generációs bioüzemanyagával töltötték fel.
A Red Bull Ringen pedig feltehetően továbbra is lehetőség lesz arra, hogy az energiaital-gyártó a saját tulajdonában lévő gépeket használja a közönség szórakoztatására, és feltehetően ugyanez lehet a helyzet Monzában és Silverstone-ban is, ahol – ahogy már fentebb írtuk – nem a nemzeti légierő gépeit használják a repülős bemutatókon.