Ez a szabály 2014 óta van érvényben a Forma-1-ben, bevezetésekor pedig az eredeti szándék az volt, hogy a legjobb versenyzők egyfajta hátrányba kerüljenek a mezőny többi tagjával szemben, illetve több stratégiai lehetőség álljon rendelkezésre az időmérőkön.
Az elmúlt években viszont gyakran láttunk példát arra, hogy a gyorsabb autók a lassabb, ám tartósabb keverékkel jutottak tovább a Q2-ből a Q3-ba, ez pedig azt jelentette, hogy azok a versenyzők, akik nem jutottak be az utolsó szakaszba, elveszítették a szabad gumiválasztás előnyeit.
A Forma-1 sportigazgatója, Ross Brawn mindazonáltal a minap egy interjúban arról beszélt, a jövőben változtathatnak ezen a szabályon.
„Az egyik szerencsétlen dolog a Q2-es gumiszabállyal kapcsolatban, hogy akik igazán gyorsak, még nagyobb előnybe kerülnek, mert simán választhatnak olyan gumikat a Q2-re, amilyet csak akarnak. Miközben azok, akiknek nehézséget okoz bejutni a Q3-ba, a lágyabb gumit kell használniuk” – magyarázta a szakember.
„Szóval egy kicsit kontraproduktív, azt mondanám. Nem hinném, hogy komoly probléma lenne az eltörlése. Kétségkívül olyasvalami ez, amit megvizsgálunk a jövőt tekintve, hogy lássuk, hogy a Q2-es versenygumi jobb vagy rosszabb-e a versenyre nézve.”