A patinás olasz istálló remek formában vágott neki a 2024-es világbajnokságnak, hiszen az évad eddigi öt versenyhétvégéjén négy alkalommal dobogós helyen zárt, sőt, az Ausztrál Nagydíjon Carlos Sainz vezetésével kettős győzelmet aratott a csapat. A Red Bulltól viszont továbbra is le vannak maradva a maranellóiak, így egy igencsak agresszív fejlesztési programmal próbálnak az energiaital-gyárosok nyomába érni.
A Ferrari első jelentős fejlesztési csomagja Imolában mutatkozik majd be, az F1Világ.hu értesülései szerint pedig az újítások révén tulajdonképpen az SF24-es teljes aerodinamikai koncepciója átalakul majd.
A legszembetűnőbb változások az oldaldobozokat érinthetik majd: az új megoldás a Red Bull RB20-asán látott filozófiára hajaz majd, az olasz mérnökök célja pedig legfőképp az, hogy kompromisszumok nélkül növeljék az SF24-es leszorítóerejét — elsősorban a padlólemez hatékonyabb működtetése révén.
Ahhoz, hogy a különféle komponensek — így a motor, a váltó, illetve a hibrid rendszerek — hűtése ne okozzon problémát, további aerodinamikai módosításokra volt szükség.
A Ferrari Miamiban végül egyetlen újítást sem visz pályára ezen a hétvégén, ám értesüléseink szerint minden adott ahhoz, hogy a vadonatúj fejlesztési csomag a két hét múlva esedékes Emilia-Romagna Nagydíjon mindkét versenyautóra felkerüljön. Az olasz csapat jelenleg a 2. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, a Red Bulltól 44 ponttal lemaradva.
Hogy hogyan is alakulhat át a Ferrari versenyautója az imolai versenyhétvégére, azt A GP Világa című videósorozatunk legújabb részében mutatjuk meg!