Idén három nagydíjhétvégén, Silverstone-ban, Monzában és Interlagosban tartottak sprintfutamos formátumot, és mivel az F1 vezetősége szerint az újítás óriási siker volt, jövőre még több helyszínen alkalmazzák majd.
A Forma-1 vezetősége a Szaúd-arábiai Nagydíj helyszínén összeült a csapatok képviselőivel, és tájékoztatták is őket arról, hogy mely helyszínekre tervezik az új formátumot.
Eszerint a Bahreini Nagydíjon, az Emilia-Romagna Nagydíjon, a Kanadai Nagydíjon, az Osztrák Nagydíjon, a Holland Nagydíjon és a Brazil Nagydíjon alkalmazzák majd a sprintfutamos formátumot, tehát ezeken a helyszíneken sprintverseny váltja majd a klasszikus időmérőt.
A csapatok egyébként alapvetően örülnek annak, hogy az újítást 2022-ben is alkalmazzák majd, ám a financiális kérdésekben még meg kell állapodni. Az idei évben például extra bevételhez jutottak abban az esetben, ha a szombati sprintfutamon komolyabb károk keletkeztek egy-egy baleset miatt.
Az idei kísérleti hétvégék után több tekintetben is változtatnának a formátumon a jövő évre: módosítanának például a pontozáson, így jó eséllyel nemcsak a legjobb 3 helyezett, hanem a top 10-ben mindenki pontokat kapna. A pole pozíció pedig hivatalosan annak a versenyzőnek járna, aki a pénteki időmérőn a leggyorsabb kört futja.
Egyeztetéseket folytatnak egyébként a csapatokkal arról is, hogy a szombati sprintversenyt különálló eseményként kezeljék, tehát ne legyen hatással a vasárnapi verseny rajtsorrendjére.