Jó ideje tudni lehet már, hogy a Ferrari Barcelonában veti be idei első fejlesztési csomagját, a maranellói gárda ugyanis a szezon első versenyein lényegében ugyanazzal az autóval versenyzett. Eközben a Red Bull több újítást is bevetett, ennek köszönhetően Max Verstappen Imolában és Miamiban is magabiztos győzelmet tudott aratni, így az energiaital-gyárosok meg tudták közelíteni az összetettben élen álló Ferrarit.
A Scuderia a múlt héten, Monzában tartotta idei második filmforgatási napját, a hírek szerint pedig az olasz versenypályán megtett 100 km igencsak fontos volt az istálló számára, hiszen lehetőség volt kipróbálni néhány olyan fejlesztést, amit a hétvégi Spanyol Nagydíjon élesben is bevet a csapat. A privát teszt jelentőségét jól mutatja, hogy még a csapatfőnök, Mattia Binotto is jelen volt.
Olasz lapértesülések szerint a Ferrari új fejlesztési csomagja igencsak komoly újításokat jelent az F1-75-ös versenyautó számára: módosul a padlólemez, az oldalszekrények, a szárnyak, de még a fékcsatornák is. Az aerodinamikai fejlesztések mellett pedig természetesen a súlycsökkentés is komoly szempont, így a Ferrari autója várhatóan közelebb kerül majd a 798 kg-os minimumsúlyhoz.
Az új padlólemezt úgy fejlesztette ki a csapat, hogy az csökkentse a „delfinezés” negatív hatásait, mely nagy tempónál, az egyenesekben jelent problémát a Ferrari számára. A továbbfejlesztett megoldással a maranellóiak képesek lehetnek arra, hogy lejjebb engedjék a versenyautó hasmagasságát, ami nagyobb leszorítóerőt tehet majd lehetővé. A fejlesztésen már az Ausztrál Nagydíj nyitóedzésén dolgozott a csapat, majd az új padlólemez az imolai gumiteszten is felkerült a Ferrarira, ami némi vitát generált a rivális csapatok részéről, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azonban végül tisztázta az olaszokat.
A Ferrari az oldalszekrényeket is felülvizsgálta, és bár magán a koncepción nem változtattak – tehát megmarad a meglehetősen szokatlan, medenceszerű mélyedés –, valamivel szűkebbre szabták azt. Ennek lényege, hogy így csökkenteni tudják a versenyautó légellenállását – no meg persze a súlyát.
Maranellóban komoly kutatás folyt annak érdekében, hogy a gumikezeléssel kapcsolatban felmerült gondokra mihamarabb megoldást találjanak: a Ferrarinak sokszor két bemelegítőkör kellett ahhoz, hogy az abroncsokat optimális hőmérsékletre tudják hevíteni a versenyzők, a kanyarokban pedig sokszor problémát okozott a hő megtartása – ami elengedhetetlen feltétele annak, hogy a gumik megfelelő tapadást biztosítsanak a versenyautó számára. A Ferrari Barcelonában egy új fejlesztésű hátsó szárnyat is pályára visz majd, ám a csapat módosított a versenyautó első felfüggesztésén, illetve a fékcsatornákon is.
Hogy a Ferrari újításai mennyire válnak majd be, arra még természetesen várni kell, ám az olaszok hangsúlyozzák, mindent megtesznek azért, hogy csak olyan fejlesztések kerüljenek fel a versenyautókra, melyek biztosan a várt eredményeket hozzák majd. Az ellenfelek persze szintén nem pihennek: a Red Bull szintén több újítással készül a spanyolországi hétvégére, az osztrákok pedig az aerodinamikai teljesítmény mellett szintén a súlycsökkentés helyezik a fejlesztések középpontjába.