A McLaren versenyzője a 6. helyről vágott neki az évad második versenyének, a rajtnál azonban hibázott, hiszen még a piros lámpák kialvása előtt elengedte autójának kuplungját — igaz, gyorsan kapcsolt, és azonnal a fékre lépett. Norris esetét aztán később kivizsgálták a versenybírók, ám meglepő módon nem kapott büntetést a rajtkiugrásért.
A brit pilóta végül a 8. helyen ért célba, a versenyt követően pedig az FIA versenybírói adta magyarázatot arra, Norrist miért nem büntették Dzsiddában. A stewardok indoklásukban azt írták, megvizsgálták a rendelkezésükre álló adatokat és videófelvételeket, és megállapították, hogy a 4-es rajtszámú autó valóban bemozdult a startnál. Csakhogy az FIA által hitelesített és biztosított transzponder az autó megmozdulását még nem érzékelte kiugrásnak, ezért Norris elkerülte a büntetést.
A Sportszabályzat 48.1.a cikkelye világosan fogalmaz: azt, hogy történt-e kiugrás a rajtnál, a transzponder adatai alapján kell meghatározni. Hasonló kihágást úszott egyébként meg néhány éve, Ausztriában az akkor még a Mercedesszel versenyző Valtteri Bottas, kinek autója szintén még a piros lámpák kialvása előtt indult el — ám az FIA mérőműszere még a határértéken belülinek érzékelte a bemozdulást.