A szezonnyitó bahreini versenyen komoly felzúdulást és vitát szült a pályahatárok be nem tartása, a csapatok és a versenyzők nyilatkozatai alapján ugyanis egyáltalán nem volt egyértelmű, mit szabad, és mit nem.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) így természetesen törekedett arra, hogy a bajnokság második versenyhétvége előtt egyértelműsítse a szabályokat. Természetesen továbbra is a Sportszabályzat az irányadó a kérdésben, a Michael Masi versenyigazgató által nemrég kiküldött hivatalos tájékoztatólevél azonban a konkrétumokat is megfogalmazza a pályahatárokkal kapcsolatban.
A dokumentumból kiderül, hogy a 9-es és 15-ös kanyar kijáratán, illetve a 13-as kanyar csúcspontjánál a versenyzők köridejeit érvénytelenítik, amennyiben ezeken a részeken kiszélesítik az aszfaltcsíkot – tehát a versenyautó egyetlen része sem érintkezik a pályával.
A versenyigazgatói jegyzet kiegészül azzal, hogy amennyiben a verseny során a pilóták ezen kanyarokon nem megfelelő módon hajtanak át, a hivatalos üzenőrendszeren keresztül értesítik csapataikat.
Amennyiben háromszor is vétenek a pilóták, és nem megengedett módon kiszélesítik a pályát, bemutatják nekik a fekete-fehér figyelmeztető zászlót, a további kanyarkiszélesítés esetén pedig jelzik az esetet a versenybíróknak. A félreértések elkerülése végett az FIA leszögezte, a három kanyarkiszélesítés együttesen vonatkozik minden említett kanyarra, nem pedig külön-külön.
Ha egy versenyző nem szabályosan kiszélesít egy kanyart, csak úgy térhet vissza a pályára, ha azt biztonságosan teszi, és nem kerül tartós előnybe.
A Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíj programja pénteken kezdődik a szabadedzésekkel.