Az amerikai pilóta a nagy tempójú Dunlop kanyarban veszítette el uralmát az autója felett az első szabadedzés során, miután annak jobb oldalával a fűre hajtott. A Williams szélesre sodródott és a gumifalnak csapódott, aminek következtében az autó eleje és hátulja is megsérült. A hírek szerint az autó utascellája nem, a sebességváltója azonban megsérült. Sargeant a balesetet azzal magyarázta, hogy rosszul mérte fel a pálya szélességét.
„Nem tudtam, hogy ott vagyok, ezért kanyarodtam így. Őszintén szólva ez egy olyan buta hiba, amit nem lenne szabad elkövetni, különösen nem az első szabadedzésen. De legalább nem olyan volt, mint a tavalyi hibám, amikor túlvállaltam magam. Szerencsére viszonylag olcsón megúsztam, de a csapatnak így is szerelnie kell.”
Sargeant azt állítja, a magabiztosságára egyáltalán nem volt hatással, hogy Melbourne-ben Alex Albon balesete miatt át kellett adnia az autóját a csapattársának.
„Egyáltalán nem érintett meg. Ennek köszönhetően sokkal frissebben vághattam neki ennek a versenyhétvégének. Ma haragudni akartam magamra, de nincs mit tenni. Csak egy vizuális hiba volt, amelyen túl akarok lépni.”
A Williams csapatvezetője, James Vowles szerint ez egy meglehetősen frusztráló hiba. Bár erről nem beszélt, vélhetően már azon töpreng, kivel lehetne helyettesíteni a mentális teher alatt folyton megbicsakló amerikai pilótát.
„Az itt látható hiba nem abból fakadt, hogy a pilóta a határon autózva hibát követett el. Ez egy merőben más típusa hiba – egy nagyon frusztráló fajta, ami az autó határain belül történt. Sokkal szűkebb íven is fordulhatott volna, de egyszerűen nem realizálta, hogy pontosan hová pozícionálta az autóját. Szerintem ez nem abból fakad, hogy Melbourne-ben nem vezethetett. Ez bármikor előfordulhat” – fogalmazott meg egy rejtelmes gondolatot Vowles.