Az időmérős villanása ellenére nem sikerült jól a Mercedes számára a Forma-1-es Bahreini Nagydíj, amelyen George Russell az ötödik, Lewis Hamilton pedig a hetedik helyen ért célba. Russell a harmadik pozícióból rajtolva a verseny elején Charles Leclerc-t megelőzve a második helyen is állt, ám az autója elkezdett túlmelegedni, így kénytelen volt visszavenni a tempóból, Hamilton hasonlóan járt, akinek ráadásul a törött ülése is nehezítette a dolgát.
„Az előszezoni teszt jól sikerült, valamint a csütörtöki és pénteki formánk is ígéretes volt” – magyarázta a csapatvezető Toto Wolff. „Az autó jól viselkedett, a versenyzők pozitívak voltak. A versenyt lágy abroncsokon kezdtük, és minden a terv szerint haladt. Aztán egy ponton vissza kellett vennünk, aminek az okát még nem tudjuk pontosan.”
A problémát gyaníthatóan az erőforrás túlmelegedése és a hibásan működő akkumulátor kombinációja okozta, aminek következtében Russell 22 másodperces hátránnyal végzett az előtte harmadik helyen leintett Carlos Sainz mögött.
„A letekert motor miatt 0,3-0,4 másodpercet veszítettünk, ráadásul gyakran lift and coastra [kanyar megközelítése gázelvétellel] voltunk kényszerítve, szóval összességében 5-6 tizedmásodpercet hagyhattunk benne körönként. Nem volt egy jó verseny. Tudomásom szerint a hőmérsékletek már az elején, a szélárnyékozás előtt meghaladták a limitet. A hűtésen semmit sem változtattunk, szóval nem tudjuk, ma mi okozta ezt a kiugrást.”
A Mercedes motorjait használó Williamsnél is hasonló problémát észleltek, a McLarennél és az Aston Martinnál azonban nem volt gond a hőmérséklettel.