Brit lapértesülések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan hivatalos formában is javasolni fogja a Forma-1-es versenyzőknek, hogy ne szállítsák vissza egymást egy-egy kiesést követően a bokszutcába.
Brit lapértesülések szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) hamarosan hivatalos formában is javasolni fogja a Forma-1-es versenyzőknek, hogy ne szállítsák vissza egymást egy-egy kiesést követően a bokszutcába.
A vasárnapi Szingapúri Nagydíjon Fernando Alonso Ferrariját használta taxiként a verseny utolsó körében kieső Mark Webber – a két pilótát azonnal beidézték a versenybírók, akik megrovásban részesítették őket.
Miután Webbert idén már harmadszor dorgálták meg, az ausztrál versenyző tíz rajthelyes büntetést kap a soron következő, koreai versenyhétvégén.
Az AUTOSPORT című angol szaklap értesülései szerint Webber nem kapott engedélyt a pályabíróktól arra, hogy a pályára lépjen a verseny leintését követően, sőt, kifejezetten megkérték őt arra, hogy ne tegye.
Az esetet a koreai versenyzői eligazításon megvitatják majd a pilóták, és bár az FIA egyelőre nem tervezi olyan szabály bevezetését, mely megtiltja az efféle cselekedeteket, az AUTOSPORT úgy tudja, a sportot irányító testület biztonsági szigorításokat tervez.
Az FIA szeretné emlékeztetni a versenyzőket arra, hogy a pályabírók engedélye nélkül nem léphetnek a pályára, és meg sem állhatnak autóikkal azért, hogy felvegyenek valakit – ahogy azt Alonso tette.
A szövetség szerint annak a veszélye is fennáll, hogy egy ilyen „taxizás” esetén az autó oldalán ücsörgő versenyző a kis tempó ellenére leesik.
A hétvégi Szingapúri Nagydíjon készült videófelvételek tanúsága szerint Alonso több mint 100 km/h-s sebességgel is hajtott, amikor Webber ott ült versenyautójának oldalszekrényén.