Leclerc 2019-ben csatlakozott a Ferrari Forma-1-es csapatához, az évek során pedig kétségkívül az egyik legjobb időmérős pilóta lett: eddig 26 pole pozíciót szerzett, az időmérőkön elért sikerei azonban éles ellentétben állnak a mindössze hét futamgyőzelmével, ami miatt sokan azt gondolják, hogy a monacói versenyző jobb az időmérőkön, mint a versenyeken.
Ez a vélemény azonban Jock Clear szerint nem igazán megalapozott, különösen 2024-ben nem. Leclerc ferraris pályafutásának nagy része ugyanis egybeesik a csapat azon időszakával, amikor nem volt versenyképes a futamokon, különösen 2022-ben és 2023-ban.
„Az időmérős teljesítménye az évek során kétségtelenül megerősödött, és két-három éve még azt mondták nekem, hogy versenytempóban messze nem olyan jó, mint az időmérőkön” – mondta Clear az F1 Nation című podcastben. „Nos, ez nem igazán fair. Egyszerűen arról van szó, hogy ő nagyon-nagyon jó az időmérőkön.”
Clear hozzátette: „Valószínűleg igaz, hogy némileg elmozdítottuk a fókuszt abba az irányba, hogy a versenyeken jobban teljesítsen az autó. A gumikezelés mindig fontos téma, de láttuk Charles-t néhány nagyszerű versenyen is. Emlékszem például a 2022-es Osztrák Nagydíjra, ahol Max [Verstappen] szenvedett a gumikkal, Charles pedig remek versenyzéssel nyerte meg azt a futamot.”
„Nem arról van szó, hogy Charles történelmileg nem bánt volna jól a gumikkal” – folytatta Clear. „Úgy vélem, mint csapat, nem koncentráltunk eléggé erre. Az idei évben viszont az eredmények azt mutatják, hogy jobban odafigyelünk arra, hogy az autó a versenyeken is jól teljesítsen, és hogy a gumikat jobban kezeljük. Charles pedig az elmúlt évek tapasztalataiból tanulva egyre jobb a gumik és a versenyek menedzselésében. Így tehát most egy teljesebb képet kapunk róla, mint versenyzőről, és rólunk, mint versenycsapatról.”
Clear meg van győződve arról, hogy Leclerc „teljesíteni fog”, amint a Ferrari megadja neki a lehetőséget, hogy a világbajnoki címért küzdhessen, ami eddig hatéves ferraris karrierje alatt még nem történt meg. Leclerc és a Ferrari a legközelebb 2022-ben jártak ehhez, de akkor a Red Bull fejlesztéseivel szemben alulmaradtak, és Verstappen könnyedén megszerezte második világbajnoki címét.
„Charles-nak megvan minden, ami ahhoz kell, hogy világbajnok legyen” – mondta a szakember. „Megvan az időmérős tempója. Őszintén szólva, szerintem ő a legjobb időmérő-pilóta, akit valaha láttunk. Nehéz visszamenni Michael [Schumacher] vagy Mika [Häkkinen] idejébe, de ő biztosan a legjobb az időmérőkön. És ha megnézzük a versenytempóját, például Monzában, az egyszerűen kiváló. Amikor minden klappol, ő képes hozni az eredményeket.”
A Ferrari főmérnöke szerint Leclerc még nem került abba a helyzetbe, hogy a világbajnoki címért küzdhessen, de 2022-ben azért erre mégiscsak volt némi esélye: „Valóban lehetőség volt arra, hogy 2022-ben világbajnokságot nyerjünk? Azt kell mondanunk, hogy igen, hiszen egy ponton 40 pontos előnyben voltunk. De csapatként nem álltunk készen, és a Red Bull a szezon végére lehagyott minket.”
„Bizonyosan voltak dolgok, amelyeket Charles sem tartott világbajnoki szintűnek abban az évben, de éppen ez a lényeg: nem nyerhetsz világbajnokságot addig, amíg nem vagytok mindannyian azon a szinten. Tisztességtelen azt mondani, hogy a Mercedes csak azért nyert annyi bajnoki címet, mert nekik volt a legjobb autójuk. Ők mindenben a legjobbak voltak. És ugyanez igaz Maxra [és a Red Bullra] az elmúlt három évben is. Amint egy olyan autót adunk Charles-nak, amely rendszeresen képes lesz versenyben lenni a világbajnoki címért, biztos vagyok benne, hogy Charles teljesíteni fog.”