FIA: Hiba lenne szándékosan hátráltatni a domináló Red Bullt - F1VILÁG.HU

FIA: Hiba lenne szándékosan hátráltatni a domináló Red Bullt

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Mohammed Ben Sulayem szerint hiba volna részükről, ha megpróbálnának mesterkélt módon véget vetni a Red Bull és Max Verstappen dominanciájának a Forma-1-ben. Azt viszont elismeri, lépéseket kell tenniük azért, hogy izgalmasabbá váljanak a versenyek a jövőben.
NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 09: Max Verstappen of the Netherlands and Oracle Red Bull Racing talks with Mohammed ben Sulayem, FIA President, on the drivers parade prior to the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone Circuit on July 09, 2023 in Northampton, England. (Photo by Ryan Pierse/Getty Images)

A Forma-1-ben 2022-ben változtak meg drasztikusan a királykategória szabályai, és bár kezdetben úgy tűnt, nagy csata bontakozhat ki a bajnoki címért a Red Bull és a Ferrari között, előbbi csapat végül nagy előnybe került, melyet az idei szezonban még tovább tudott növelni. Az energiaital-gyárosok elképesztő dominanciával szerezték meg a konstruktőri címet, Max Verstappen pedig két hete, Katarban harmadik világbajnoki diadalát is bebiztosította.

Bár az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem nyitott azon javaslatokra, melyekkel izgalmasabbá lehetne tenni a versenyzést, azt kizárta, hogy megpróbálnak akadályt gördíteni a jelenleg uralkodó Red Bull útjába.

„Dominancia számos alkalommal előfordult már, elég csak Lewis Hamiltonra és Michael Schumacherre gondolni” – mondta az FIA-elnök a Motorsport.com című internetes újság kérdésére. „Hogyan állítsuk meg ezt? Egy kicsit szigorú, és nem helyénvaló dolog lenne, ha büntetnénk a sikert.”

„Persze nyitott vagyok a javaslatokra, ha azt gondolják, van mód fair és demokratikus megoldásra, ami nem pusztán az, hogy megbüntetjük Maxot és a csapatát, vagy bármelyik csapatot. Tényleg csupa fül vagyok! De én is elakadtam, akárcsak önök. Az nem létezik, hogy az FIA büntetni fogja a sikert, és a versenyzői dominancia pedig már korábban is megtörtént kétszer.”

Ben Sulayem ugyanakkor beszélt arról, dolgoznak azon, hogy 2025-re úgy alakítsák a szabályokat, hogy könnyebbé váljon az előzés az F1-ben – az új technikai szabályok tavalyi bevezetése óta ugyanis romlott a helyzet ezen a téren.

„Ha a 2021-es F1-es autókat nézzük, akkor két autóhossznyi távolságra lemaradva több mint 50 százalékot veszítettek az aerodinamikai terhelésből. A 2022-es versenyautókkal mindössze 20 százalékos terheléscsökkenésről volt szó. De most olyan 35 százalék körül járunk. Szóval rosszabbodott a helyzet.”

„A csapatok okosabbak lettek, nekünk pedig okosabbnak kell lennünk náluk. Jó dolog az, hogy okosodtak, hiszen magasabbra helyezik számunkra is a mércét. Ha nem tennék, akkor csak itt ücsörögnénk, és be lennénk szorulva, mint az E5-ös üzemanyaggal a fenntarthatóság terén. Ellustulnánk, nem lennénk kreatívak, és nem lenne kihívás.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

FIA: Hiba lenne szándékosan hátráltatni a domináló Red Bullt
Élnek a bajnoki álmok, de Leclerc szerint nagy a nyugalom a Ferrarinál
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!