A Forma-1-ben 2022-ben változtak meg drasztikusan a királykategória szabályai, és bár kezdetben úgy tűnt, nagy csata bontakozhat ki a bajnoki címért a Red Bull és a Ferrari között, előbbi csapat végül nagy előnybe került, melyet az idei szezonban még tovább tudott növelni. Az energiaital-gyárosok elképesztő dominanciával szerezték meg a konstruktőri címet, Max Verstappen pedig két hete, Katarban harmadik világbajnoki diadalát is bebiztosította.
Bár az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem nyitott azon javaslatokra, melyekkel izgalmasabbá lehetne tenni a versenyzést, azt kizárta, hogy megpróbálnak akadályt gördíteni a jelenleg uralkodó Red Bull útjába.
„Dominancia számos alkalommal előfordult már, elég csak Lewis Hamiltonra és Michael Schumacherre gondolni” – mondta az FIA-elnök a Motorsport.com című internetes újság kérdésére. „Hogyan állítsuk meg ezt? Egy kicsit szigorú, és nem helyénvaló dolog lenne, ha büntetnénk a sikert.”
„Persze nyitott vagyok a javaslatokra, ha azt gondolják, van mód fair és demokratikus megoldásra, ami nem pusztán az, hogy megbüntetjük Maxot és a csapatát, vagy bármelyik csapatot. Tényleg csupa fül vagyok! De én is elakadtam, akárcsak önök. Az nem létezik, hogy az FIA büntetni fogja a sikert, és a versenyzői dominancia pedig már korábban is megtörtént kétszer.”
Ben Sulayem ugyanakkor beszélt arról, dolgoznak azon, hogy 2025-re úgy alakítsák a szabályokat, hogy könnyebbé váljon az előzés az F1-ben – az új technikai szabályok tavalyi bevezetése óta ugyanis romlott a helyzet ezen a téren.
„Ha a 2021-es F1-es autókat nézzük, akkor két autóhossznyi távolságra lemaradva több mint 50 százalékot veszítettek az aerodinamikai terhelésből. A 2022-es versenyautókkal mindössze 20 százalékos terheléscsökkenésről volt szó. De most olyan 35 százalék körül járunk. Szóval rosszabbodott a helyzet.”
„A csapatok okosabbak lettek, nekünk pedig okosabbnak kell lennünk náluk. Jó dolog az, hogy okosodtak, hiszen magasabbra helyezik számunkra is a mércét. Ha nem tennék, akkor csak itt ücsörögnénk, és be lennénk szorulva, mint az E5-ös üzemanyaggal a fenntarthatóság terén. Ellustulnánk, nem lennénk kreatívak, és nem lenne kihívás.”