Az FIA nemrégiben jelentette be, hogy áldását adta az Andretti Forma-1-es csatlakozásához, mielőtt azonban ez ténylegesen megtörténne, a csapatnak a száguldó cirkusz jogtulajdonosával, és lényegében a többi istállóval kell dűlőre jutnia.
Az Andretti a Cadillackel szövetkezve szeretne megérkezni az F1-be, ám mivel meglehetősen szűkös a határidő, nem valószínű, hogy a General Motors saját V6-os erőforrással tud majd előállni a következő években. Ez pedig azt jelenti, hogy a csapatnak egy meglévő gyártóval kell megállapodnia.
A csapat eredetileg a Renault motorjait használta volna, előszerződést is kötött a francia gyártóval, ám végül az ebben foglalt határidő lejárt, az egyeztetések pedig nem folytatódtak a felek között. Bár a Forma-1 jelenlegi sportszabályzata kiköti, hogy egyetlen csapat sem maradhat motorszállító nélkül, elképzelhető, hogy lesznek viták azzal kapcsolatban, hogy egy újonnan belépő csapatot is megilletnek-e ugyanezek a privilégiumok.
Mohammed Ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke ugyanakkor azt mondja, ha az Andretti valóban csatlakozik az F1-hez 2025-ben, vagy 2026-ban, lesz motorjuk, a hosszú távú tervek pedig arról szólnak, hogy a General Motors saját erőforrással áll majd elő.
„Megköveteljük ezt, és így is lesz. De a motorok nem 4-5 év alatt épülnek. Kezdetben az Andrettinek meg kell állapodnia a két motor egyikében” – mondta az FIA-elnök.
A Sportszabályzat 6. függeléke szerint az Andretti motort igényelhet azon gyártók egyikétől, melyek a legkevesebb csapatot látják el erőforrásokkal. Várhatóan 2026-ban a Honda és az Alpine közül lehet majd választani, ezen két gyártó ugyanis egyelőre csak egy-egy csapattal tervez jelenleg.
„A szabályok keretében így működik, senki sem mondhat nemet. Ha mindenki nemet mond, akkor az FIA-nak megvan az ereje, hogy azt mondja, a legkevésebb motort szállító gyártókat használjuk, bekerülnek egy kalapba, és aztán választunk egyet. Nem titok, és biztos vagyok abban, hogy az az Alpine vagy a Honda közül nyer majd valaki, mert ezek a szabályok.”
Ahhoz, hogy az Andretti megállapodjon a két gyártó valamelyikével, a tervezett belépést megelőző június 1-ig kell beadnia igényét. Ben Sulayem azt mondja, biztos benne, hogy hosszú távon a General Motors saját F1-es motorral áll majd elő.
„Optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy a GM saját erőforrással érkezik. Nagyon optimista vagyok – nem simán optimista! Nagy eredmény az, hogy az elmúlt 20 hónapban két komoly motorgyártót, az Audit és a GM-et sikerült a sportba csábítani, az Audi motorja pedig már készül is, és jó úton haladunk afelé, hogy a Cadillactől is érkezzen erőforrás.”