Szabályosnak minősítette a Mercedes alakulatának trükkös szárnyrendszerét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). A fejlesztést a Lotus és a Red Bull élesen bírálta.
Az Autosport című brit szaklap értesülései szerint szabályosnak minősítette a Mercedes alakulatának trükkös szárnyrendszerét a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA).
Ahogyan arról korábban az F1Világ.hu is beszámolt, a Red Bull és a Lotus tiltakozott a brackley-i gárda trükkös fejlesztése ellen.
A Mercedes autója hátsó terelőszárnyának két véglapján alakított ki két-két lyukat, melyek a DRS-rendszerrel együttműködve levegőt áramoltatnak az autó elejére, így a rendszer amolyan F-csatornaként funkcionál.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Malajziában összeült a Forma-1 csapataival, majd nem sokkal ezután minden alakulatot értesített arról, nem változtat álláspontján, és továbbra is szabályosnak tekinti a Mercedes W03-as versenygépét.
A Lotus és a Red Bull szerint egyébként azért illegális a trükkös hátsó szárnyrendszer használata, mert a szabályok világosan leírják, hogy tilos olyan eszközöket használni az autókban, melyek a versenyzők közvetlen beavatkozásával aerodinamikai befolyással vannak – kivéve persze a DRS-rendszert.
Az FIA technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting még Melbourne-ben úgy nyilatkozott, a Mercedes rendszere passzív, ráadásul az a DRS részét képezi, így teljes mértékben szabályosnak mondható.