Az már tavaly szeptemberben eldőlt, hogy a Honda a 2021-es idényt követően befejezi tevékenységét a Forma-1-ben, azóta pedig az is kiderült, a japán gyártó lényegében eladja motorterveit a Red Bullnak, az energiaital-gyárosok pedig a jövőben saját Milton Keynes-i kampuszukon állítják majd elő a V6-os erőforrásokat.
Jó ideje már azt is tudni lehet, 2022-ben a Red Bull még támogatást nyújt az osztrák istállónak, illetve testvércsapatának, az AlphaTaurinak, így a motorokat még a Japánban található Sakurában szerelik össze.
Csütörtökön pedig a felek hivatalos közleményben jelentették be, a jövőben tovább fogják folytatni együttműködésüket.
A kommünikében azt írják, a Red Bull és a Honda számos motorsporttevékenységben dolgozik majd együtt, ezek közt szerepel az utánpótlásnevelés, valamint egyéb marketing- és márkaépítési kezdeményezések.
A közleményben azt is leírják, 2022-ben még a Honda szereli össze a Red Bull által használt hajtásláncokat, a japán gyártó pedig a pálya szélén továbbra is támogatást nyújt két csapatának. 2023-tól viszont már teljes egészében a Red Bull Powertrains veszi át a gyártási folyamatot.
Annak érdekében, hogy biztosítsák a folytonosságot, a Honda Racing Development UK alkalmazottai átkerülnek a Red Bull Powertrainshez.
A Forma-1-en túl a Red Bull és a Honda tovább dolgozik majd versenyzői programjain, a Red Bull Junior Team és a Honda Formula Dream Projekt összedolgozik majd a jövőben, hogy a japán tehetségek eljuthassanak az autósport legmagasabb szintjére.
A Red Bullnak és a Hondának idén reális esélye van a Forma-1-es világbajnokság megnyerésére, az osztrák istálló pedig a hétvégi Török Nagydíjon különleges fényezésű autókkal áll rajthoz, hogy így tisztelegjen motorpartnere előtt.