A 2021-től érkező új szabályokkal szeretne megszabadulni a rajtbüntetésektől is a Forma-1.
A száguldó cirkusz sportigazgatója, Ross Brawn több alkalommal is beszélt már arról, rendkívüli módon frusztrálja, amikor egy versenyzőt azért sorolnak hátrébb a rajtrácson, mert ki kell cserélni egy motorkomponenst, vagy váltót az autójában.
Bár az idei szezonra igyekeztek javítani a helyzeten, Charlie Whiting, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) F1-es versenyigazgatója elárulta, a 2021-es szabályváltozásokkal szeretnék elérni azt, hogy kevesebb rajtbüntetést kapjanak a versenyzők.
„Szeretnénk megszabadulni a rajtbüntetésektől, ha lehet” – mondta a szakember a Motorsport.com kérdésére. „Ezen dolgozunk.”
A jelenlegi, váltóra vonatkozó szabályok várhatóan maradnak 2020 végéig: eszerint egy váltónak hat egymást követő eseményt ki kell bírnia. Ezzel a szabállyal a költségcsökkentést igyekeztek elősegíteni, lehetséges megoldásként azonban felmerült, hogy a jövőben a rendelkezésre álló váltóegységeket rotálhatnák a csapatok, épp úgy, ahogy a motorkomponensek esetében.
Arra a kérdésre, hogy van-e szándék arra vonatkozóan, hogy rövid távon változtassanak a váltószabályokon, Whiting így felelt: „Nincs rá szükség. Ez egy jó rendszer.”
„Azt hiszem, ha valamin is változtatnánk, az a váltókeret lenne, oly módon, mint ahogy a motorkeret rendelkezésre áll. Szóval 3 váltót lehetne felhasználni egy éven belül, és azzal azt csinálhatnának, amit akarnak.”
„Ez az egyik dolog, amin gondolkodunk 2021-re. Egy meglehetősen átfogó csomagot vezetünk be, számos változással.”