Péntekről szombatra váratlan lépésekre szánta el magát az FIA a Forma-1-es Katari Nagydíjon, miután a tegnapi időmérő edzést követően a Pirelli szakemberei sérüléseket vettek észre a kvalifikáción használt abroncsokon. Mint kiderült, a pálya bizonyos kanyarjaiban a rázóköveken olyan szintű rezonancia érzi a gumiabroncsokat, amelyek hosszú távon balesetveszélyesek lehetnek.
Ennek következtében a mai sprintszétlövést megelőzően a 12-es és 13-as kanyarban is jelentős módosítást hajtanak végre: mindkét kanyart körülbelül 60 centiméterrel szűkebbre szabják, így az autók alacsonyabb tempóval és kevesebb időt töltenek a rázóköveken. Ez látható a helyszínen tartozó egyik szakíró, Albert Fabrega fotóin.
A Pirelli egyébként egy sajtótájékoztatót is tartott az eset kapcsán, amely során kiderült, az abroncsokon felfedezett sérülések mikroszkopikus méretűek voltak, okozói pedig nem egyszerűen a Katarban használt egyedi rázókövek. A 12-es és 13-as kanyarban ugyanis extrém hosszú ideig és túl nagy tempóval autóztak a pilóták a szóban forgó rázóköveken, ez okozza a sérüléseket.
Az FIA további óvintézkedései közé tartozik egyébként a magyar idő szerint 15 órára kitűzött tízperces extra szabadedzés, amely során a pilóták begyakorolhatják a pálya váratlanul megváltozott vonalvezetését. Ennek következtében a sprintszétlövés a tervezetthez képest 20 perccel később, 15 óra 20 perckor veszi kezdetét.