Giovinazzi azért akadt ki versenytársára, mert a kvalifikáció első etapjának [Q1] végén épp megkezdte volna gyorskörét, amikor a mögötte ugyanerre készülő Mazepin a szélárnyékot és a DRS-t kihasználva megelőzte őt.
Az olasz versenyző azért volt különösen dühös, mert így minden esélyét elveszítette arra, hogy beverekedje magát a Q2-be – és már rögtön az eset után, a csapatrádión élesen bírálta a Haas pilótáját.
A történtek után Giovinazzi újságírói kérdésre sem rejtette véka alá véleményét.
„Teljesen világos a helyzet. Az ilyen helyzetekben megadjuk egymásnak a tiszteletet, elkezdjük a körünket. Ő ezt nem tartotta tiszteletben. Ez nagyon nem korrekt egy időmérős körön. Nem tudtam megfutni az utolsó gyorskörömet” – magyarázta az olasz.
Mazepin az időmérő után azzal védekezett, nem volt más választása, közel kellett maradnia Giovinazzihoz, mivel már alig volt ideje felérni, a mérnöke pedig rászólt a fülére, hogy nyomja neki.
„Az F1-ben ez egy kicsit nehéz ügy, mert 20 autó van a Q1-ben” – mondta a semleges színekben versenyző, egyébként orosz születésű pilóta.
„Mindenki ugyanakkor megy ki, a pálya pedig egyszerűen nem elég nagy mindannyiunknak. Beszéltünk erről az úgynevezett „szóbeli megállapodásról”, és nyilván nem is volt problémám ezzel. De amikor 3 másodperc van már csak hátra, vagy mész, vagy kiállsz a bokszba.”
„Szóval nem gondolom, hogy volt ezzel probléma. Azért vagyok itt, hogy megfussam a köreimet – mindannyian ezért vagyunk itt.”
Giovinazzi végül a 17., Mazepin pedig a 19. helyről rajtol majd Imolában.