Az olasz versenyző tavaly mutatkozott be a Forma-1-ben, a szezon első fele pedig nehezen alakult számára, nemigen tudta felvenni a versenyt világbajnok csapattársával, Kimi Räikkönennel.
Giovinazzi aztán a Belga Nagydíjon remekelt: felverekedte magát a pontszerzők közé, ám a futam utolsó előtti körében a falnak csapta autóját.
„A spái baleset mindenkit sokkolt a csapatban, hiszen egy kiváló lehetőség volt” – mondta nemrég a Motorsport.com című lapnak Frederic Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke.
„Antonio a semmiből jött vissza, aztán az utolsó körök egyikében összetörte az autót. Kemény beszélgetést folytattunk vele után, hiszen az efféle dolgok pályafutásokat dönthetnek el.”
„Gondolkodtunk a jövőn. Le kellett ülnünk egy héttel később, és át kellett beszélnünk a helyzetet, és nagyon jól reagált erre.”
Vasseur elárulta, félt attól, a történtek milyen hatással lesznek majd Giovinazzira hazai versenyén, az Olasz Nagydíjon, a fiatal pilóta azonban derekasan helytállt, a 9., pontszerző helyen ért célba.
„Óriási volt rajta a nyomás, sok kérésnek kellett eleget tennie, ez volt az Alfa Romeo hazai versenye is, meg kellett jelennie a sajtótájékoztatón, szóval sok kérdéssel szembesült Spával kapcsolatban” – magyarázta a csapatfőnök.
„Ideje volt reagálni. És azt gondolom, nagyon jó munkát végzett, pedig ott volt a nyomás. Monzában és Szingapúrban jól teljesített – jó volt látni, hogy Antonio vezeti a versenyt. Nagyon jó reakció volt a részéről.”
Giovinazzi teljesítménye aztán a szezon második felében felerősödött, ez pedig kulcsfontosságú volt ahhoz, hogy meghosszabbítsák szerződését 2020-ra.
„Számomra nagyon fontos volt az, ahogy Antonio reagált Monzában. A probléma Antonio számára az volt, hogy amikor ő a topon volt, mi nem voltunk formában. Lehetsz te a csapattársad előtt, csak senki nem veszi észre, ha a 14. vagy 15. helyekről van szó. Ha viszont a 6. vagy 7. helyen történik ez, mindenki rólad beszél.”