A Lotus versenyzője, Romain Grosjean az F1Világ.hu-nak adott interjújában megerősítette, csapata valóban meglehetősen későn kapta meg a Pirellitől az abroncsokat a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt.
A Lotus versenyzője, Romain Grosjean az F1Világ.hu-nak adott interjújában megerősítette, csapata valóban meglehetősen későn kapta meg a Pirellitől az abroncsokat a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt.
A Hungaroring paddockjában terjedt el a pletyka, miszerint a Forma-1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli is a Lotus azon partnerei közé tartozik, mely még nem kapta meg azt a pénzösszeget, mellyel az enstone-i istálló tartozik neki.
Lapunk úgy értesült, a Lotus egy órával a pénteki első szabadedzés előtt még nem kapta meg abroncsait a hétvégére – állítólag azért, mert az átutalás nem érkezett meg időben az olasz gumigyártó számlájára.
A csapat végül elkezdhette a munkát a Hungaroringen, 45 perccel a gyakorlás előtt ugyanis kézhez kapta a gumikat – a felkészülés azonban igencsak kapkodósra sikeredett.
Romain Grosjean, a Lotus francia versenyzője az F1Világ.hu kérdésére elismerte, igazak a hírek, volt némi késlekedés a nyitóedzés előtt – bár hozzátette, az ő részéről is.
„Nos, igen. Az az igazság, hogy délelőtt nem érkeztem meg valami korán a pályára, mert elaludtam” – mondta Grosjean nevetve, amikor lapunk az egyébként igencsak komolynak tűnő helyzetről kérdezte.
„Úgy 10 órára értem ide a pályára, de így van, beletelt egy kis időbe, mire megkaptuk a gumikat. Aztán amikor megkaptuk, még fel kellett készítenünk őket, az is beletelt némi időbe. De végül sikerült orvosolni a problémát az első edzés előtt.”
A Lotus a hírek szerint egyre nagyobb anyagi gondokkal küszködik, számos beszállítójának tartozik, lapunk pedig úgy értesült, a Renault komolyan érdeklődik a csapat felvásárlása iránt.
Úgy tűnik, ezzel az istálló versenyzői is tisztában vannak, Grosjean ugyanis arról beszélt, reményei szerint hamarosan rendeződik a helyzet.
Amikor a franciát arról faggattuk, minek örülne jobban, ha jövőre is a mezőnyben domináló Mercedes-motorokkal folytatná a csapat, vagy ha egy nagy gyár – jelesül a Renault – támogatását élvezhetné, a következőket válaszolta.
„Mindig nagyszerű dolog tagjának lenni egy gyári csapatnak, és meggyőződésem, hogy a Renault is javítani tud majd a motorján.”
„Természetesen most a Mercedes erőforrása a legversenyképesebb, de a jövő év még nagyon messze van, és ez pláne a Forma-1-ben számít hosszú időnek.”