Hamilton az eddigi idei öt nagydíjból négyen is csapattársa mögött ért csak célba, ám nem feltétlenül minden alkalommal a nyers tempó döntött közöttük. Két futamon, Melbourne-ben és Miamiban is megtörtént, hogy George Russell annak köszönhetően tudta őt átugrani a pályán, hogy biztonsági autós körülmények között, kevesebb időveszteséggel teljesíthette bokszkiállását. Hamiltonnak emellett Dzsiddában sem jött ki jól a lépés, a történések folyása ott sem illeszkedett az általa követett stratégiához, ami megakasztotta felzárkózását.
A hétszeres világbajnoktól ezen alkalmak során többször is a stratégia miatt méltatlankodó üzeneteket hallhattunk a csapatrádióban, a britnek pedig a Spanyol Nagyíj helyszínén magyarázkodnia is kellett emiatt a sajtó előtt, eloszlatva azon kételyeket, hogy már nem bízna annyira csapata taktikai döntéseiben, mint korábban.
„Nincs semmi gondom a stratégiákkal. Minden hétvégén tanulunk valami újat, amit a versenyek előtt és után is átbeszélünk. Az utóbbi időben csak kicsit balszerencsések voltunk” – mondta Hamilton.
„A nézők számára a közvetítésből nehéz teljességgel megérteni, hogy mit élünk át az autóban. Gyorsabban ver a szívünk, az érzelmi reakcióink pedig erősebbek. Talán egy nő át tudja érezni, hogy milyen az, amikor nehéz helyzetben kell gyorsan reagálnunk. Nem ugyanolyan, mint amikor higgadtan egy hétköznapi beszélgetést folytatunk valakivel. Az autóban, magasabb pulzusszám mellett nem mindig vagyunk képesek a legjobb módon válaszolni minden kérdésre. Ugyanakkor mindez jele a szenvedélynek, hiszen ott ég bennünk a vágy, hogy minél jobbak legyünk.”