Az előrébb kvalifikáló brit a Mercedes túlságosan nagy légellenállását emelte ki a bajok fő okozójaként, emiatt ugyanis az egyenesekben nem tudják tartani a lépést a Red Bull-lal és a Ferrarival, sőt a futamon neki és George Russellnek is egy Alpine mögül kell majd elrajtolnia.
„Rengeteg időt veszítünk az egyenesekben, talán öt-hat tizedet is. De a kör többi részén igazán jó az autó, erős köröket futottam, nem volt semmi problémám. Számítottunk is arra, hogy ez lesz a helyzet, mert nagyobb szárnnyal versenyzünk, mint a többiek” – mutatott rá Hamilton a Mercedest kényszerűségből rosszabb helyzetbe hozó tényezőre.
Az előrejelzések szerint vasárnap visszatérhet az eső Szuzukába – ilyen időjárás mellett a pénteki második edzést az első két helyen zárta a Mercedes, Hamilton azonban vizes pályán sem számít csodákra – különösen ha annak veszélyessége miatt az előzést segítő nyitható hátsó szárny használatát sem engedélyezik.
„Tegnap az esőben nem voltunk rosszak, szóval ilyen körülmények között várhatóan közelebb leszünk, mint ma. De azt azért merész dolog lenne kijelenteni, hogy győzhetünk. Az ember nem fog kilenc tizedes időmérős hátrány után csak úgy versenyt nyerni” – mutatott rá.
„És a DRS használata nélkül egyébként sem fog jól működni az autónk. Szerintem a Red Bull még DRS nélkül is gyorsabb az egyenesben, mint mi nyitott DRS-sel. De a kanyarokban legalább gyorsak tudunk lenni. Az eső mindig új lehetőségeket nyithat meg. Szárazon aligha lesz izgalmas a verseny, nekünk legalábbis biztosan nem.”