A vasárnapi versenyen a távot egy kerékcserével teljesítő George Russell az 5. pozícióban autózott Hamilton előtt, mögöttük azonban Carlos Sainz óriási tempóval közeledett a Ferrarival. Miközben Hamilton gumijai frissebbek voltak, a Mercedes kezdetben nem utasította Russellt arra, hogy engedje el maga mellett csapattársát, emiatt pedig a hétszeres világbajnok kissé frusztrált is lett.
A Mercedes aztán rászólt Russellre, álljon félre, ám miközben Hamilton próbált ellépni, a csapat megkérte őt arra, hogy vegyen vissza, és tartsa DRS-távolságon belül Russellt, hogy az hatékonyan tudjon védekezni Sainz ellen. Hamilton már a rádión jelezte, szerinte ez nem jó ötlet, a futam után pedig arról beszélt, semmi értelme nem volt a Mercedes stratégiájának.
„Nem hiszem, hogy jó ötlet volt. Amikor ezt javasolták nekem, tudtam, hogy a legutóbbi versenyből merítettek ötletet, és nem volt értelme. Olyan távolra kellett kerülnöm, amennyire csak tudtam. Két másodperccel előrébb jártam már, és megkértek, hogy adjak DRS-t George-nak” – mondta a hétszeres világbajnok.
„Szóval el kellett emelnem a lábam a gázról az egyenesben, hogy 8 tizedre kerüljön hozzám. Aztán nyithatta a DRS-t, végül azonban megelőzték őt, amire lehetett számítani, mivel egy kiálláson volt. Sainz megelőzte őt, és rögtön ott volt a sarkamban. Szóval nem volt ideális. Nagyon-nagyon megnehezítette ez az utolsó pár kört.”
A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin ugyanakkor a verseny után arról beszélt, kizárólag Hamilton érdekében csinálták azt, amit csináltak.
„Nagyon nehéz valós időben rendezni az autókat. Amikor úgy döntöttünk, hogy megcseréljük őket, az főleg azért volt, mert láttuk, hogy Carlos milyen gyorsan jön mögöttük, és hogy Lewis, aki ugyancsak idős abroncsokon volt, veszélybe kerülhet középen” – magyarázta a szakember. „Talán jobban is alakulhatott volna a dolog, de a lényeg, hogy próbálkoztunk védekezni az ellen, hogy Lewis elveszítse a pozíciót, mivel a legvalószínűbb az volt, hogy ő tud Carlos előtt végezni.”
Hamilton és Russell a verseny kezdeti szakaszában nagyokat csatázott egymással, később azonban a csapat felosztotta a stratégiákat: a hétszeres világbajnok két kerékcserével, míg Russell egykiállásos taktikával teljesítette a távot.
Arra a kérdésre, hogy a Hamiltonnal való korábbi küzdelmek szerepet játszottak-e a Russell stratégiájával kapcsolatos döntésben, Shovlin így felelt: „Nem, nem igazán. Mert csapatként a Ferrari ellen próbálunk pontokat gyűjteni egy ilyen versenyen. Amint rájöttünk, hogy a McLarenekkel nem tudunk harcolni a dobogóért, azt kezdtük el figyelni, mi a helyzet a Ferrarival.”
„Hatékonyan próbáltuk használni a két autót, hogy lehetőségünk legyen, és az, hogy az egyiket el tudtuk kapni, hasznos kárminimalizálás volt, ha azt nézzük, hogy mindkettő előlünk rajtolt.”
A Mercedes jelenleg a 2. helyet foglalja el a konstruktőrök versenyében, ám csupán 20 pont az előnye a Ferrarival szemben.