Hamilton a 3. helyről vágott neki a vasárnap éjszaka megtartott 19 körös versenynek, ám a rajtot követően Charles Leclerc elé tudott kerülni, így a futamot a háromszoros világbajnok Verstappen mögött teljesítette. A Mercedes versenyzője ráadásul az első körökben nagyjából egy másodpercnyi lemaradással követte a hollandot, így alaposan megfigyelhette, hogyan viselkedik a Red Bull RB19-es kódjelű versenyautója.
„Remek pozícióban voltam ahhoz, hogy megfigyeljem, mit csinál Max autója, és miképp viselkedik” – mondta a hétszeres világbajnok. „Egy darabig nézhettem, és láttam, hol erősek különösen, amit nyilván a GPS-adatokból is látunk. Viszont még így is érdekes látni, hogy hol vagyunk erősebbek – már ha van egyáltalán ilyen –, és hol vagyunk gyengébbek. Szóval le tudom ezt tölteni a csapatomnak. És azt gondolom, az etap végén mindenki gumija szenvedett már.”
Arra a kérdésre, hogy konkrétan milyen megfigyeléseket tett ellenfele autójával kapcsolatban, Hamilton így felelt: „Azt, hogy rengeteg még a tennivalónk. Mindenkinek sok a tennivalója ezen srácok mögött. Nem kis lépést kell megtennünk, hogy beérjük őket jövőre.”
„Ők is meredeken fejlődni fognak, mivel lenyűgöző fejlesztőcsapatuk van, így nekünk még meredekebb hegyet kell megmásznunk, hogy csökkentsük a lemaradást. De 100 százalékig hiszek a csapatomban, hogy meg tudjuk csinálni.”
A hétszeres világbajnok szerint Verstappen körönként mintegy fél másodperces tempóelőnyben volt a mezőny többi tagjával szemben a sprintfutamon.
„Nem egy ligában vagyunk velük jelenleg, szóvak nem vagyunk lőtávolon belül. Egy 2. vagy 3. hely talán összejöhet, de ha Max formában van, esélyünk sincs.”
A mai versenyt Hamilton a 3. helyről kezdi majd meg, és persze szeretne a győzelemért harcolni – noha tudja, a 6. pozícióból induló Verstappent nehéz lesz hátul tartani.
„Bármi lehetséges. Neki legalább fél másodperces előnye van az összes előtte lévő autóval szemben körönként. Ez elég lehet ahhoz, hogy elmenjen mellettünk. De ott van a gumidegradáció kérdésre, és az efféle dolgok, no meg a stratégia. Feltételezem, hogy meglehetősen gyorsan visszakapaszkodik majd. Szóval lesz feladatunk azzal, hogy magunk mögött tartsuk. Ez egy olyan pálya, ahol lehet előzni, szóval valószínű, hogy előrébb fog végezni vasárnap.”