Fantasztikus küzdelmet hozott a 2018. évi Forma-1-es világbajnoki sorozat negyedik versenye, az Azeri Nagydíjat. A drámai csatában végül a címvédő Lewis Hamilton győzött, megelőzve Kimi Räikkönent és Sergio Perezt.
Hamilton a második helyről vágott neki a bakui versenynek, miközben a pole-ból a Ferrari német pilótája, Sebastian Vettel startolhatott.
Sokáig úgy tűnt, a német versenyző könnyedén nyerheti meg a versenyt, ám a bakui utcai pálya ezúttal is váratlan fordulatokat tartogatott.
A verseny egyik legdrámaibb pillanata kétségkívül az volt, amikor a futam 40. körében Daniel Ricciardo és Max Verstappen összeütköztek: a két Red Bull a baleset következtében feladta a futamot, és pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
Az izgalmak pedig csak eztán következtek: még a Safety Car bentléte alatt Romain Grosjean csapta falnak autóját, a biztonsági autó érkezése ráadásul Valtteri Bottasnak jött a legjobban, hiszen a késői kiállással az élen tudott maradni, miután Vettelt és Hamiltont is kihívták a bokszba.
Az újraindítás után Vettel támadta meg keményen Bottast, az 1-es kanyarban azonban előzés közben elmérte a féktávot, és visszacsúszott a 4. helyre.
Bottast néhány kör választotta csak el a győzelemtől, ám a célegyenesben egy törmelékre ráhajtva jobb hátsó defektet kapott és feladta a versenyt.
Az Azeri Nagydíjat végül a címvédő Hamilton nyerte meg Kimi Räikkönent, valamint a Vettelt megelőző Sergio Perezt megelőzve.
Győzelmének köszönhetően Hamilton az összetettben is átvette a vezetést.
Vettel mögött az 5. helyen Carlos Sainz végzett, Bakuban pedig első pontjait szerezte meg a Sauber újonca, a 6. helyen befutó Charles Leclerc. Pontot szerzett még a két McLaren, Lance Stroll és Brendon Hartley is.
Az Azeri Nagydíj végeredménye:
AZ AZERI NAGYDÍJ KÖRRŐL-KÖRRE:
A pole pozícióból a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel várhatta a rajtot, mellette pedig ott sorakozott a címvédő Lewis Hamilton.
Vettel és Hamilton jól jöttek el a rajtnál, a hatodik helyről induló Kimi Räikkönennek viszont keményen kellett védekeznie Esteban Oconnal szemben, aki el is tudott menni a finn mellett. A Ferrari versenyzője viszont nem hagyta magát, és a következő adandó alkalommal megpróbálta megelőzni a franciát. A manőver közben a két autó összeütközött, Ocon pedig a falban végezte.
Räikkönen autójának első szárnya sérült, és miután Szergej Szirotkin is összeütközött Fernando Alonsóval, rengeteg törmelék került a pályára, így be is küldték a biztonsági autót.
Ezt használta ki Räikkönen, aki érkezett is a bokszba, autójára pedig egy új orrkúpot, illetve a lágy gumikat szerelték fel.
Alonso is megérkezett sérült McLarenjével, és bár a padlólemez is sérült az elsőkörös balesetben, folytatni tudta a körözést.
A biztonsági autó az 5. kör végén hagyta el a pályát, így folytatódhatott a verseny.
Az újraindításnál Vettel jól taktikázott, le tudta szakítani magáról Hamiltont, miközben hátrébb a két Red Bull harcolt egymással, amit Carlos Sainz tudott kihasználni, és beférkőzött kettejük közé.
Sainz a 6. kör végén Verstappen mellett is el tudott menni, a holland azonban nem hagyta magát, és visszaelőzte a spanyolt.
Mögöttük Nico Hülkenberg is támadásba lendült Daniel Ricciardo ellen, a 9. körben pedig mindkét Renault sikeres előzést mutatott be. Sebastian Vettel előnye eközben az élen már 3,2 másodperc volt Hamiltonnal szemben.
Hülkenberg időközben megérkezett az akkumulátorgondokkal küszködő Verstappen mögé, a német pedig megelőzve a Red Bull ifjú titánját.
Hülkenberg menetelése nem tartott sokáig, pár körrel később ugyanis autójával a falnak ütközött a 4-es kanyarban, ezzel feladta a futamot.
A Red Bullok hatalmas csatát vívtak egymással, Verstappen és Ricciardo autói egy pillanatra össze is értek, ám szerencsére nem lett baleset a házon belüli csatából.
A 15. körben Kimi Räikkönen megelőzte Lance Strollt, ezzel feljött a 8. helyre, és elkezdte üldözni az Alfa Romeo Sauber pilótáját, Charles Leclercet. A finn pár körrel később a monacóit is maga mögé utasította, így már a 6. helyen száguldott.
A 22. körben Hamilton hátránya már 8 másodperc volt Vettel mögött, abroncsai pedig nagyon elkoptak, így érkezett is első bokszkiállására – a következő etapra a lágy abroncsokat kapta.
A 27. körben Verstappen és Ricciardo újra egymásra talált, a holland azonban agresszíven visszaverte csapattársa támadását.
Sebastian Vettel a 30. körben érkezett első és egyetlen tervezett kerékcseréjére, a verseny második etapjára pedig a lágy abroncsokat szerelték fel autójára.
Ricciardo a 35. körben ismét támadásba lendült Verstappen ellen, manőverét pedig ezúttal siker koronázta: feljött a 4. helyre.
Ricciardo a 37. kör végén érkezett a bokszba, a verseny utolsó szakaszára pedig az ultralágy abroncsokat szerelték fel autójára. 1 körrel később érkezett csapattársa, Verstappen is, aki ennek ellenére vissza tudott jönni az ausztrál elé.
Ricciardo és Verstappen a 40. körben újra egymásra talált, az ausztrál a célegyenesben próbálta megelőzni csapattársát, ám az 1-es kanyar féktávján hátulról telibe találta a hollandot. A balesetben mindkét Red Bull kiesett, és érkezett a biztonsági autó.
Az incidens Valtteri Bottasnak jött a legjobban, aki bokszkiállást követően az élen tudott maradni, hiszen érkezett kerékcserére Vettel és Hamilton is.
A biztonsági autó pályán tartózkodása alatt Romain Grosjean a lehűlt gumikkal megcsúszott és a falban kötött ki. A Haas versenyzője maga sem tudta, mi történt, a csapatrádión arra panaszkodott, szerinte Marcus Ericsson lökte meg őt, holott a svéd a közelében sem járt.
A verseny némi takarítás után a 47. körben folytatódott, Bottas jól indult el az újraindításnál, Vettel az 1-es kanyar előtt mégis utolérte a finnt és meg is próbálkozott az előzéssel, ám csúnyán elmérte a féktávot, így visszacsúszott a 4. helyre!
Bottas 3 körrel a leintés előtt egy törmelékre ráhajtva jobb hátsó defektet kapott az élen, így csapattársa, Hamilton vette át a vezetést. Közben Sergio Perez is megelőzte Vettelt, így feljött a 3. helyre.
Hamilton végül megnyerte az Azeri Nagydíjat, a második helyen Kimi Räikkönen, a harmadikon Sergio Perez futott be.