Az idei Forma-1-es szezonra jelentősen átalakult a szingapúri pálya vonalvezetése, a harmadik szektorból ugyanis kikerült több kanyar, amit egy egyenesre cseréltek le. A több száz méteres padlógázas szakasz kapcsán már a nyár során felmerült a DRS-zóna kialakításának kérdése, amit azonban több tényező is árnyalt. Az egyenes első szakasza ugyanis balra kanyarodik, emellett az aszfalt is meglehetősen egyenetlen.
Az FIA már a nyár során bekérte a csapatok véleményét a negyedik DRS-zóna kérdéséről, amire a Motorsport.com szerint a nyári időszak sűrűsége miatt több csapat sem vizsgált meg kellő részletességgel, így a tíz csapatból kettő semleges és három elutasító választ adott, a mezőny másik fele pedig nem is reagált a megkeresésre. Az FIA tehát az ötlet elvetése mellett döntött, ám a történet itt még nem ért véget.
A napokban helyszínre érkező pilóták ismét felvetették a DRS-zóna bevezetésének kérdését, majd csütörtökön egy hivatalos levéllel jelezték az FIA felé, hogy mind a huszan támogatják az ötletet. Az FIA ezt követően pénteken ismét szavazásra bocsátotta a kérdést a csapatok között. Egyhangú döntésre lett volna szükség, ám négy meg nem nevezett istálló ellene foglalt állást, így a 14-es és 16-os kanyar közötti padlógázas szakasz DRS-zóna nélkül maradt. Lewis Hamilton nem volt elragadtatva az eredménytől.
„Szerintem az utolsó szektorban szükség lenne a DRS-re, amit minden pilóta kérvényezett az FIA-tól. Az FIA bekérte a csapatok álláspontját, de néhány istálló nemet mondott. A versenyzést támogatniuk kellene, nem akadályozniuk. Érdekes, hogy néhányan ellene voltak” – fogalmazott a hétszeres világbajnok.
Valtteri Bottas szerint a DRS-zóna egyszerűen kezdődhetett volna a szokásosnál hátrébb.
„Szerintem ott kellene lennie. Legrosszabb esetben a törés után. Szerintem izgalmasabb futamot eremdényezhetett volna. Minden pilóta ezt akarta.”
Nico Hülkenberg szerint az egyenes eleji apró irányváltás semmilyen biztonsági kockázattal nem járt volna.
„Semmi gond nem lett volna a DRS-sel, akkora sebességnél már eleve óriási a leszorítóerő a hátsó tengelyen. Véleményem szerint semmilyen biztonsági kockázatról nincs szó. Néhányan kérték a változtatást, de már túl késő volt. Most muszáj lesz így kipróbálni, aztán jövőre átgondoljuk még egyszer.”