A Red Bull domináns formában teljesített 2023-ban: a 22 versenyből 21-et megnyerve magabiztosan szerezte meg mindkét világbajnoki címet, miközben a Mercedes egy nehéz és hullámzó szezon után végül ezüstérmes pozícióban végzett. A csapat ugyanakkor már előre jelezte, 2024-re teljesen átalakítják versenyautójukat, az Toto Wolff csapatfőnök állítása szerint minden elemében megújul majd.
Az ezüstnyilak a 2023-as szezon nagy részét azzal töltötték, hogy megtalálják a megfelelő fejlesztési irányt, és a lehető legtöbbet tanulják versenyautójukkal kapcsolatban. Lewis Hamilton szerint az Aston Martin idei hullámzó formája is azt bizonyítja, nem lehet bajnokesélyessé válni úgy, hogy megpróbálják lemásolni a Red Bull versenyautóját.
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes fontolgatta-e bármikor is, hogy teljesen sutba dobja jelenlegi tervezését, és egy Red Bull-klón fejlesztésébe kezd, így felelt: „A lényeg, hogy az időkeret és a korlátozott források miatt nem lehet csak úgy eldobni az egészet és a nulláról kezdeni. Nem másolhatsz le egy autót, és kezdheted onnan. Elég csak megnézni az Aston Martint. Próbáltak lemásolni egy autót, és nem volt ugyanolyan. Nem olyan egyszerű ez. Meg kell próbálni a jó alkatrészeket alkalmazni, és a kísérletezgetések révén hozzáadni további elemeket.”
„De el lehet képzelni, hogy mennyire idegesek is amiatt, hogy túl nagy változtatást hajtanak végre, és az egész rossz lesz. Következetesen, hétről hétre kell növelni a teljesítményt, nekünk pedig komolyabb céljaink vannak, mint bármikor korábban, hiszen jelentős hátrányt kell ledolgoznunk. Ez teszi igazán nehézzé.”
Hamilton már korábban beszélt arról, az austini Amerikai Nagydíjon volt lehetősége alaposan megfigyelni, miképp viselkedik Max Verstappen versenyautója, most pedig újra kitért erre: azt mondja, a holland pilóta versenyzői szempontból rendkívül jó helyzetben van.
„Az ő autójuk mindent jól csinál. Nagyon hasonlít az én 2020-as autómhoz a karakterisztika szempontjából. Rendkívül stabil. Úgy tűnik, benne van abban a tartományban, amiben korábban mi szoktunk benne lenni, és ami egy álom a versenyző számára, hiszen ilyenkor a maximumig ki tudod használni a saját képességeidet.”
„Austinban voltunk a legközelebb, de még ott is minimum 1-2 tizeddel gyorsabbak voltak nálunk. Meg lehet nézni a köridőket, és bizonyos adatokat Maxszal kapcsolatban, de a legtöbbször nyugisan körözött az élen. Kétlem, hogy bármikor is megizzadt volna az év során. Még akkor sem, amikor üldöztük őt Austinban. Szerintem egyszerűen képes volt kontrollálni. Amikor ilyen helyzetben vagy, és megvan a teljesítmény, illetve vissza tudsz menni, az autót tovább el tud menni. A gumik tovább kitartanak, és benne vagy az optimális tartományban — ez pedig lenyűgöző helyzet. Alapvetően lenyűgöző munkát végeztek és megérdemlik. Miközben mi csak üldözzük és üldözzük őket.”