Hamilton elárulta, mi vezetett a pályaelhagyásos büntetéséhez Ausztriában - F1VILÁG.HU

Hamilton elárulta, mi vezetett a pályaelhagyásos büntetéséhez Ausztriában

HIRDETÉS
A Mercedes hétszeres világbajnoka az autójával birkózva teljesítette a Forma-1-es Osztrák Nagydíjat, amelyen folyamatos pályaelhagyások miatt egy ötmásodperces időbüntetést kapott.
RED BULL RING, AUSTRIA - JUNE 30: Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W14, leads Fernando Alonso, Aston Martin AMR23 during the Austrian GP at Red Bull Ring on Friday June 30, 2023 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
HIRDETÉS

A spielbergi Forma-1-es futam első szabadedzésétől kezdve folyamatos beszédtémának számított a pályahatárok kérdése, ami a 71 körös futamon számos figyelmeztetést és jó néhány időbüntetést is vont maga után. Az ötmásodperces hátrasorolással többek között azt a Lewis Hamiltont is sújtották, aki már a verseny első negyedében összeszedett négy figyelmeztetést. Mint kiderült, a hétszeres világbajnok a beállításai miatt nem tudta rendesen teljesíteni a pálya kritikusnak számító 9-es és 10-es kanyarját.

„Sokat vettünk vissza az első szárnyból. Előre tudtuk, hogy nehéz dolgunk lesz az autó hátuljával, így azzal próbáltuk kiegyensúlyozni a helyzetet, hogy visszavettünk az első szárnyból. Erős túlzásba estünk. Az utolsó két kanyarban szinte teljesen kitekert kormánnyal közlekedtem. A tizes kanyarban folyton csúszkáltam, semmit sem tudtam ellene tenni.”

Hamilton szerelői a bokszkiállások során állítottak az első szárny dőlésszögén, ami javított a Mercedes vezethetőségén, a pilóta ennek ellenére frusztráltan teljesítette a versenyt.

„A kiállások során sokat tekertünk rajta. Az autó elkezdett újjáéledni, így már legalább a pályán tudtam tartani.”

A 71 körös futam során a mezőny nagy része figyelmeztetést, heten pedig időbüntetést is kaptak pályaelhagyások miatt. A hetedik helyen leintett Hamilton szerint a jövőben muszáj lesz megoldást találni a problémára.

„Ezen a pályán valamilyen megoldásra van szükség. Évekkel ezelőtt, amikor még nem voltak ilyen pályahatárok, sokkal élvezetesebb volt itt menni. Nagyon fura úgy vezetni, hogy közben a csapat azt kéri, figyeljem az előttem haladó autó helyezkedését. Azt hiszem, pár éve Austinban ugyanez ment, de ez nem versenyzés.”

Miután az első figyelmeztetéseit megkapta, Hamilton az előtte autózó Lando Norrist kezdte figyelni, aki szintén több alkalommal túlszaladt a pályahatárokon.

„Olyan sokszor elhagyta a pályát, hogy az őrület volt. Amint megelőzöt, legalább tíz alkalommal túl ment a fehér vonalakon, ahogy [Sergio] Perez is. Perez a 9-esben és 10-esben túlszaladt, de nem kapott büntetést. Senkinek sem kellett volna kapnia” – tiltakozott.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!