A pole pozícióból a Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas rajtolhatott a Nürburgringen: a finn versenyző 14. F1-es rajtelsőségét szerezte szombaton. Mellette Lewis Hamilton foglalt helyet, míg a második rajtsorból Max Verstappen és Charles Leclerc várhatták a piros lámpák kialvását.
A mezőny végén pedig ott sorakozott Nico Hülkenberg is, aki a betegséggel küszködő Lance Stroll helyett versenyzett ezen a hétvégén.
A RAJT
Hamilton a 2. helyről jól kapta el a rajtot, be is tudott bújni Bottas mellé az első kanyar előtt, a finn azonban végül visszaverte csapattársa támadását. Verstappen megőrizte a 3. helyet, Leclerc pedig maradt a 4. pozícióban.
Miközben Verstappen tartani tudta a lépést a Mercedesekkel, Leclerc nagyon lemaradt a 4. helyen, Daniel Ricciardo pedig keményen támadta a monacói.
Alexander Albon a 8. körben a bokszba hajtott, autójára pedig feltették a közepes keverékű abroncsokat, így ő egy alternatív taktikával próbált előrébb kerülni a mezőnyben.
Ricciardo a 9. körben egy gyönyörű manőverrel kívülről megelőzte Leclerc-t, habár a Ferrari versenyzője nagyon keményen védte a pozícióját.
JÖN AZ ESŐ, JÖNNEK A HIBÁK!
Időközben az eső is elkezdett szemerkélni a Nürburgringen, a 11. körben Vettel Antonio Giovinazzit támadta, az 1-es kanyarban azonban elfékezte magát, és a bukótérbe csúszott. Rögtön hívták is a bokszba, ahol a kemény keverékű gumikat kapta.
A 13. körben Bottas hibázott az első kanyarban, Hamilton pedig kegyetlenül kihasználta az elfékezést: megelőzte a finnt, aki mögé Verstappen is megérkezett. A jelentősen elfékezett abroncsokat rögtön le is cserélte a Mercedes.
Ugyanebben a körben Kimi Räikkönen is hibázott az első kanyarban, és összeütközött George Russell autójával, aki a történtek után jobb hátsó defektet kapott. A brit versenyző autója komolyabb károkat is szenvedett, és végül feladni kényszerült a futamot. A félreálló Williams miatt a virtuális biztonsági autós protokollt is életbe kellett léptetni, ez pedig lehetőséget adott az élmezőny többi tagjának arra, hogy a bokszba hajtson. Räikkönen a manőverért később 10 másodperces időbüntetést kapott.
A 17. körben Alexander Albon ütközött össze Daniil Kvyattal, az orosz autójának első szárnya le is szakadt.
MOTORHIBA A MERCEDESNÉL!
Pillanatokkal később Valtteri Bottas autója lassult le, a finn motorhibára panaszkodott, és kénytelen volt feladni a versenyt!
A 23. körben hasonlóan járt a Renault versenyzője, Esteban Ocon is: a francia pilótának is ki kellett állnia, feltételezhetően hidraulikus probléma miatt. 1 körrel később Alexander Albon Red Bullját is betolták a garázsba motorhiba következtében.
A 29. körben Perezt hívták ki a bokszba, a Racing Point egy elévágási kísérlettel próbálkozott Lando Norris McLarenje ellen. A brit a következő körben érkezett kerékcserére, ám vissza tudott jönni Perez elé.
A kerékcserék után Hamilton állt az élen Verstappen előtt, tőlük jócskán lemaradva Daniel Ricciardo autózott a 3., Charles Leclerc pedig a 4. helyen a verseny felénél.
A 31. körben Perez megelőzte a motorproblémákkal küszködő Lando Norris, átvéve tőle az 5. pozíciót.
A 34. körben Perez megelőzi Leclerc-t, a monacói azonban a DRS érzékelési pontján még előrébb volt, így a célegyenesben nyithatta a hátsó szárnyat, és visszaelőzte a mexikóit. Egy körrel később aztán Perez végérvényesen maga mögé utasította a Ferrarit.
A Racing Point versenyzője Daniel Ricciardo nyomába eredhetett, aki ekkor 16 másodperes előnyben volt vele szemben.
Leclerc a 37. körben második kerékcseréjére is megérkezett, a futam utolsó etapjára is a közepes keverékű gumikat kapta.
Pierre Gasly remek formában versenyzett, az AlphaTauri versenyzője pár körön belül Kimi Räikkönent és Sebastian Vettelt is maga mögé utasította, a 41. körben pedig a 8. helyen autózott.
A 42. körben Nico Hülkenberg is megérkezett Sebastian Vettel mögé, és a célegyenes végén egy klasszikus kifékezős manőverrel megelőzte honfitársát.
Vettel a 43. körben másodszor is a bokszba hajtott, a verseny hajrájára a lágy gumikat kapta a négyszeres világbajnok.
BIZTONSÁGI AUTÓ!
A 44. körben Lando Norris húzódott félre McLarenjével, és végül motorgondok miatt kénytelen volt feladni az Eifel Nagydíjat. Az incidens miatt pályára küldték a biztonsági autót.
A Safety Car a 49. kör végén hagyta el a pályát, az újraindítás után Hamilton megőrizte a vezetést, Ricciardo pedig keményen támadta Verstappent, ám végül nem tudott elmenni a korábbi csapattárs mellett.
Gasly közben Leclerc-t támadta, és a célegyenes végén el is tudott menni a ferraris mellett.
Az 55. körben Magnussen hibázott a lassítóban, így Vettel támadópozícióba került. A német egy remek csatát követően megelőzte a Haas versenyzőjét, majd érkezett Räikkönen is. Magnussen így a 13. helyre csúszott vissza.
Az Eifel Nagydíjat végül magabiztos versenyzéssel Lewis Hamilton nyerte meg, aki ezzel beállította Michael Schumacher 91 futamos győzelmi rekordját. A dobogóra Max Verstappen és Daniel Ricciardo állhatott még fel.
Hamilton győzelmével 69 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben.
A Forma-1-es sorozat két hét múlva a Portugál Nagydíjjal folytatódik majd.
Az Eifel Nagydíj végeredménye: