Hamilton csak a 9. legjobb idővel zárta a pénteki edzésnapot Bahírenben, 1,2 másodperccel lemaradva a regnáló világbajnoktól, Max Verstappentől. Csapattársa, George Russell is csak 4. lett, 6 tizedes hátrányban.
A Mercedes a szabadedzéseken többféle megoldást is kipróbált annak érdekében, hogy kezelhetőbbé tegye autóját, illetve orvosságot találjon a „delfinezéssel” kapcsolatos problémákra. Hamilton autóján padlólemezt is cseréltek a második edzésen, a hétszeres világbajnok szerint azonban nem jutottak közelebb a megoldáshoz.
A Mercedes tavaly ugyancsak döcögősen kezdte az évet, Hamilton viszont azt mondja, ezúttal komolyabb gondjaik vannak.
„Az ideiekhez mérve a múltban sokkal-sokkal kisebb problémáink voltak. Idén sokkal-sokkal nagyobb gondokkal nézünk szembe” – fogalmazott a Mercedes versenyzője. „És bármit is próbálunk ki, hogy megoldjuk, nem igazán változtat a helyzeten. Úgy tűnik, hogy egy hosszabb távú megoldást kell találnunk, rövid távon semmi nem működik.”
Hamilton beszélt arról is, egyéb problémák is hátráltatták őket.
„A második edzésen a két első féktárcsa eltérő hőmérsékletű volt: a bal oldali hidegebb volt, a jobb oldali pedig felmelegedett. Amikor pedig ráléptem a fékre, az autó elkezdett jobbra húzni. Ezért nem sikerült jó kört futni, szóval nem volt túl rózsás a helyzet. De ez nem olyan komoly probléma, meg tudjuk oldani.”
„Ami viszont jobban megnehezíti a dolgunkat, az a pattogás – számítottunk rá, hogy leszorítóerőt veszítünk a többiekhez képest. Nem blöffölünk, ahogyan azt egyesek feltételezik, de olyan keményen fogunk dolgozni, amilyen keményen csak tudunk, hogy túljussunk ezen.”
„Jelenleg nem leszünk harcban a győzelemért itt, a Red Bull 8-9 tizeddel előttünk jár, a Ferrari pedig fél másodperccel, szóval azzal harcolunk, aki mögöttük van. Higgadt vagyok, próbálom a legjobbamat nyújtani, és a legtöbbet kihozni az autóból. Nem ideális a helyzet, de összetartunk, és megpróbáljuk megoldani.”