Közel egy hete lehet már tudni, hogy Hamilton utolsó szezonját teljesíti idén a Mercedesnél, 2025-re ugyanis átszerződik a Ferrarihoz, ahol Carlos Sainz helyét veszi át, és Charles Leclerc csapattársa lesz. Hamilton még 2013-ban csatlakozott a Mercedeshez, azóta Peter Bonnington dolgozik az oldalán versenymérnökként — nagy kérdés tehát, hogy a 48 esztendős brit szakember követi-e a hétszeres világbajnokot a Ferrarihoz.
„Azt gondolom, ez egy olyasfajta diskurzus, amit mindenkivel meg kell ejteni a következő hónapokban. A következő pár hónapban meg fogjuk vitatni ezt” — mondta Toto Wolf, a Mercedes csapatfőnöke Bonnington jövőjével kapcsolatban.
Leírva persze egyszerűnek tűnhet, hogy az összeszokott páros együtt vált csapatot, ám míg Hamilton az idei szezont követően szabadon távozhat a Mercedestől, a neves brit mérnök esetében közel sem ez a helyzet. Jó eséllyel ugyanis az ő szerződésében is meg van határozva egy bizonyos felmondási idő, ami azt jelenti, hogy amennyiben ő is távozni akar a német csapattól az idény végén, jó eséllyel nem állhat azonnal munkába a Ferrarinál.
Német lapértesülések szerint Bonningtonnak a szezon utolsó, december 8-án esedékes abu dhabi versenyen még aktívan dolgoznia kell a Mercedesnél, a felmondási ideje pedig csak ezt követően kezdődik el. Ennek időtartamáról nincsenek információk, ám akár több hónapról is szó lehet.
A korábbi Forma-1-es versenyző, Ralf Schumacher úgy látja, ahhoz, hogy Hamilton a jövőben győzni tudjon a Ferrarival, mindenképpen szüksége lesz ‘Bonóra’.
„Attól függ, ki lesz ott. Vannak pletykák, hogy viszi magával a versenymérnökét — ez lenne a legjobb, ami történhet vele, mivel nagyon erős a kötelék kettejük között” — mondta a német. „És ki mást hoz még [Fred] Vasseur? A Ferrari csomagja nem volt olyan rossz tavaly, de mindig ott volt a gumikkal kapcsolatos probléma, és valamin változtatni kell.”