Az energiaital-gyárosok jelentős módosításokat hajtottak végre versenyautójukon 2024-re, noha mindenki arra számított, alapvetően a tavalyi, világverő RB19-est fejlesztik tovább. A Red Bull számításai eddig bejöttek, az új, RB20-as versenygép ugyanis parádésan kezdte az idényt Bahreinben: Verstappen vezetésével a Red Bull sima kettős győzelmet szerzett szombaton. A versenyt követő sajtótájékoztatón az osztrák csapat pilótáit kérdezték arról, változott-e autójuk vezethetősége a koncepcióváltás után.
„Azt gondolom, érzésre az autó nagyon hasonló, csak egy kicsit jobb” — mondta Max Verstappen. „Szerintem ez az, amit tényleg akartunk. Már a tavalyi autó is nagyon jó volt, viszont vannak apróbb javulások itt-ott. Azt gondolom, különösen a lassabb kanyarokban jobb az autó. De összességében, amikor beugrottam, nem éreztem teljesen másnak a vezetését, vagy ilyesmi. Ez pozitívum volt.”
„Ugyanakkor pedig ez inkább számomra, mintsem a csapat számára kérdőjel: amikor ránézel az autóra, és azt kérdezed magadtól, ‘ó, ez működni fog?’. De egyértelműen látszik, hogy elvégezték a házi feladatukat. Bíznak a szimulációkban és a szélcsatornában. És az elmúlt néhány évben is megmutatkozott, hogy ebben nagyon jók.”
A csapat másik versenyzője, Sergio Perez viszont rámutatott, a koncepcióváltás nyilvánvalóan kockázatokkal járt.
„Igen, szerintem határozottan rizikós volt változtatni a koncepción, de minden működik” — mondta a mexikói. „Az egyensúlyt tekintve az autó nagyon hasonló a tavalyihoz. Ahogy Max is mondja, egyszerűen csak jobb minden tekintetben.”
„Viszont azt gondolom, még mindig ismerkedünk az új autónkkal, ahogy mindenki más is, szóval ha nagyon eltérő pályákra érkezünk, akkor sokat fogunk tanulni. Remélhetőleg fenn tudjuk tartani a fejlődést, és képesek leszünk erősebben fejleszteni a versenyautónkat, mint az ellenfelek a sajátjaikat.”