Mazepin második szezonjára készült az amerikai istállóval, Ukrajna orosz inváziója után azonban rögtön veszélybe került versenyzői ülése. Ennek legfőbb oka, hogy a versenyző édesapja a résztulajdonosa az orosz Uralkali nevű vállalatnak, mely tavaly óta volt névadó támogatója a Haas csapatának.
Az istálló a múlt heti, barcelonai teszt zárónapjára le is szedte a cég logóit versenyautójáról, és már akkor jelezte, felülvizsgálják az együttműködést az oroszországi események miatt. Habár a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) jelezte, nem tiltja el az orosz sportolókat, azok semleges színekben tovább folytathatják a versenyzést a testület égisze alá tartozó sorozatokban, már a hét elején lehetett olyan híreket hallani, hogy Mazepin távozása szinte biztos.
Ezt végül szombaton be is jelentette a csapat, mely egyúttal jelezte, felbontotta szerződését az Uralkalival, így már nem az orosz cég az istálló főszponzora.
„A Haas csapata úgy döntött, azonnali hatállyal felbontja névadó szponzori együttműködését az Uralkalival, mint ahogy Nikita Mazepin versenyzői szerződését is” – áll az istálló közleményében.
„A Forma-1 közösségének többi tagjához hasonlóan a csapatot is sokkolta és lesújtotta Ukrajna lerohanása, és a konfliktus békés megoldásában bízunk.”
Mazepin helyét az eddig tartalékpilótaként tevékenykedő Pietro Fittipaldi veszi át, bár ezt hivatalosan még nem jelentette be a csapat. A brazil pilóta Romain Grosjean bahreini balesete után két alkalommal már vezethette a Haas F1-es autóját, egy 17. és egy 19. helyet szállított a csapatnak.
Mazepin 21 versenyen állt rajthoz a Haas színeiben 2021-ben, legjobb eredménye egy 14. hely volt az Azeri Nagydíjon. A szezonzáró futamon, Abu Dhabiban pozitív koronavírus-tesztje miatt nem állhatott rajthoz.