Újabb hat évvel sikerült bebiztosítania a helyét a száguldó cirkusz körforgásában a legendás Autodromo Nazionale Monza versenypályának, amely az 1950-es első világbajnoki év óta minden szezonban vendégül látja a Forma-1 mezőnyét. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali elárulta, a megállapodásban nagy szerepet játszott az, hogy a pálya üzemeltetői a közelmúltban komoly energiákat fektettek a helyszín felújításába.
“Örömmel tölt el, hogy az Olasz Nagydíj egészen 2031-ig a versenynaptár része marad. Monza a Forma-1 történetének szíve, és az atmoszféra minden évben egyedülálló, ahogy a Tifosi hatalmas számban gyűlik össze, hogy szurkoljon a Ferrarinak és a pilótáknak. A pálya infrastruktúráján nemrég végrehajtott fejlesztések és a tervezett beruházások erős elköteleződést mutatnak a Forma-1 hosszú távú jövője iránt Olaszországban. Hálámat szeretném kifejezni az Olasz Autóklub elnökének, az olasz kormánynak és a Lombardia Régiónak a sportunk iránti folyamatos szenvedélyükért és elkötelezettségükért. Továbbá szeretném tiszteletemet kifejezni az ország elképesztő rajongóinak, akik ennyire szenvedélyesen támogatják a Forma-1-et” – fogalmazott Domenicali.
A bejelentés kapcsán az Olasz Autóklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani is megszólalt.
“Az Olasz Autóklub (ACI) számára nagy megtiszteltetés, hogy sikerült garantálnunk további hat Olasz Nagydíj megrendezését az Autodromo Nazionale Monzában. Hálával tartozunk a Formula 1 Group jelenlegi elnök-vezérigazgatójának, Stefano Domenicalinak az értékes hozzájárulásáért, amely lehetővé tette e szerződéshosszabbításnak a megvalósítását. Ugyanakkor köszönetet kell mondanunk az olasz kormánynak, a Lombardia Régiónak és minden helyi intézménynek, amelyek lehetővé tették, hogy az Olasz Nagydíj az utóbbi években egyre növekvő számú lelkes rajongót vonzzon. Ki szeretném emelni az olasz kormány és a Lombardia Régió kulcsfontosságú hozzájárulását, akik erőforrásokat fektettek ebbe a százéves pályába, és finanszírozták az idei év során végrehajtott munkálatokat.”
„Mint mindannyian tudjuk, Monza a világ legrégebbi versenypályája, amelyen a világbajnokság futamát rendezik, és egyben a leghosszabb ideje szereplő esemény a versenynaptárban. Tudjuk azonban, hogy a történelem önmagában már nem elegendő. A pálya újraaszfaltozása és az aluljárók korszerűsítése után, amelyek a versenybiztonságot és a szurkolók kényelmét hivatottak javítani, 2025-ben új kihívással kell szembenéznünk: a vendéglátási szolgáltatások minőségének és mennyiségének fejlesztésével. E cél érdekében már most azon dolgozunk, hogy előre teljesítsük a modern Forma-1 által megkövetelt standardokat” – fogalmazott.