A száguldó cirkusz mezőnye jövőre visszatér Hollandiába, 35 év után először rendeznek majd versenyt Zandvoortban.
Az Amszterdamtól mintegy 30 km-re elterülő aszfaltcsík komoly átalakításon ment keresztül azóta, hogy Niki Lauda megnyerte az 1985-ös versenyt – ám a modern versenypályákkal ellentétben szinte összes kanyarjában – beleértve a tempós jobbos Scheivlak nevű kanyart – kavicsággyal borított bukóterek vannak.
A legtöbb tradicionális versenyhelyszínen ezeket aszfaltozott felület váltotta, Jarno Zaffelli, a pálya renoválásáért felelős Dromo nevű vállalat tulajdonosa azonban azt mondta, „nem tervezünk aszfaltozott bukótereket”.
Úgy tudni, szinte mindenhol megmaradnak majd a kavicságyak, sőt, még a pályafelület és a kavicságy között sem lesz aszfaltozott terület. Egyedül a Hugenholtz nevű kanyarban lesz leaszfaltozva a bukótér.
Zaffelli megerősítette, a pálya tulajdonosai, illetve a Forma-1 vezetősége ragaszkodott a kavicságyak megtartásához.
„Megtartjuk a sóderágyakat. Ez volt az összes fél kérése. A FOM a pálya öröksége miatt szeretné. És a tulajdonosok is ezt akarják. Mi pedig boldogan használunk kavicságyakat az aszfalt helyett, ha úgy gondoljuk, hogy utóbbi nem feltétlenül szükséges.”
A zandvoorti versenypálya bukóterei elég hatékonyak lesznek ahhoz, hogy megakadályozzák a komolyabb becsapódásokat.
„Ezek egyfajta dűnék. Olyan bukóterek, melyek egyedülállóak a világon. Sok helyen nagyon nehéz eljutni a gumifalakig, mert túl meredekek a bukóterek.”
A pályán egyébként lesznek bőven fejlesztések, az utolsó kanyar például 18 fokban dől majd, ami egyedülálló kihívást jelent majd – főleg az abroncsok szempontjából.
„A munka novemberben kezdődik. Úgy tervezzük, hogy márciusban be is fejezzük. Szóval rengeteg időnk van, hogy elvégezzünk minden szükséges fejlesztést. Nem aggódunk emiatt – legfeljebb az időjárás miatt.”