Holland Nagydíj: Megtartják a kavicságyakat Zandvoortban

Max Verstappen performs at the Red Bull F1 Showrun during the Jumbo Racedagen in Zandvoort, The Netherlands on May 21, 2018. // Jarno Schurgers/Red Bull Content Pool // AP-1VQV6HU252111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull Racing
Nem lesznek aszfaltozott bukóterek a jövő évi Holland Nagydíjnak otthont adó zandvoorti versenypályán – ezt a helyszín renoválásáért felelős cég vezetője árulta el a minap egy interjúban.

A száguldó cirkusz mezőnye jövőre visszatér Hollandiába, 35 év után először rendeznek majd versenyt Zandvoortban.

Az Amszterdamtól mintegy 30 km-re elterülő aszfaltcsík komoly átalakításon ment keresztül azóta, hogy Niki Lauda megnyerte az 1985-ös versenyt – ám a modern versenypályákkal ellentétben szinte összes kanyarjában – beleértve a tempós jobbos Scheivlak nevű kanyart – kavicsággyal borított bukóterek vannak.

A legtöbb tradicionális versenyhelyszínen ezeket aszfaltozott felület váltotta, Jarno Zaffelli, a pálya renoválásáért felelős Dromo nevű vállalat tulajdonosa azonban azt mondta, „nem tervezünk aszfaltozott bukótereket”.

Úgy tudni, szinte mindenhol megmaradnak majd a kavicságyak, sőt, még a pályafelület és a kavicságy között sem lesz aszfaltozott terület. Egyedül a Hugenholtz nevű kanyarban lesz leaszfaltozva a bukótér.

Zaffelli megerősítette, a pálya tulajdonosai, illetve a Forma-1 vezetősége ragaszkodott a kavicságyak megtartásához.

„Megtartjuk a sóderágyakat. Ez volt az összes fél kérése. A FOM a pálya öröksége miatt szeretné. És a tulajdonosok is ezt akarják. Mi pedig boldogan használunk kavicságyakat az aszfalt helyett, ha úgy gondoljuk, hogy utóbbi nem feltétlenül szükséges.”

A zandvoorti versenypálya bukóterei elég hatékonyak lesznek ahhoz, hogy megakadályozzák a komolyabb becsapódásokat.

„Ezek egyfajta dűnék. Olyan bukóterek, melyek egyedülállóak a világon. Sok helyen nagyon nehéz eljutni a gumifalakig, mert túl meredekek a bukóterek.”

A pályán egyébként lesznek bőven fejlesztések, az utolsó kanyar például 18 fokban dől majd, ami egyedülálló kihívást jelent majd – főleg az abroncsok szempontjából.

„A munka novemberben kezdődik. Úgy tervezzük, hogy márciusban be is fejezzük. Szóval rengeteg időnk van, hogy elvégezzünk minden szükséges fejlesztést. Nem aggódunk emiatt – legfeljebb az időjárás miatt.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!