Holland Nagydíj: Megtartják a kavicságyakat Zandvoortban

Max Verstappen performs at the Red Bull F1 Showrun during the Jumbo Racedagen in Zandvoort, The Netherlands on May 21, 2018. // Jarno Schurgers/Red Bull Content Pool // AP-1VQV6HU252111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Fotó: Red Bull Racing
Nem lesznek aszfaltozott bukóterek a jövő évi Holland Nagydíjnak otthont adó zandvoorti versenypályán – ezt a helyszín renoválásáért felelős cég vezetője árulta el a minap egy interjúban.

A száguldó cirkusz mezőnye jövőre visszatér Hollandiába, 35 év után először rendeznek majd versenyt Zandvoortban.

Az Amszterdamtól mintegy 30 km-re elterülő aszfaltcsík komoly átalakításon ment keresztül azóta, hogy Niki Lauda megnyerte az 1985-ös versenyt – ám a modern versenypályákkal ellentétben szinte összes kanyarjában – beleértve a tempós jobbos Scheivlak nevű kanyart – kavicsággyal borított bukóterek vannak.

A legtöbb tradicionális versenyhelyszínen ezeket aszfaltozott felület váltotta, Jarno Zaffelli, a pálya renoválásáért felelős Dromo nevű vállalat tulajdonosa azonban azt mondta, „nem tervezünk aszfaltozott bukótereket”.

Úgy tudni, szinte mindenhol megmaradnak majd a kavicságyak, sőt, még a pályafelület és a kavicságy között sem lesz aszfaltozott terület. Egyedül a Hugenholtz nevű kanyarban lesz leaszfaltozva a bukótér.

Zaffelli megerősítette, a pálya tulajdonosai, illetve a Forma-1 vezetősége ragaszkodott a kavicságyak megtartásához.

„Megtartjuk a sóderágyakat. Ez volt az összes fél kérése. A FOM a pálya öröksége miatt szeretné. És a tulajdonosok is ezt akarják. Mi pedig boldogan használunk kavicságyakat az aszfalt helyett, ha úgy gondoljuk, hogy utóbbi nem feltétlenül szükséges.”

A zandvoorti versenypálya bukóterei elég hatékonyak lesznek ahhoz, hogy megakadályozzák a komolyabb becsapódásokat.

„Ezek egyfajta dűnék. Olyan bukóterek, melyek egyedülállóak a világon. Sok helyen nagyon nehéz eljutni a gumifalakig, mert túl meredekek a bukóterek.”

A pályán egyébként lesznek bőven fejlesztések, az utolsó kanyar például 18 fokban dől majd, ami egyedülálló kihívást jelent majd – főleg az abroncsok szempontjából.

„A munka novemberben kezdődik. Úgy tervezzük, hogy márciusban be is fejezzük. Szóval rengeteg időnk van, hogy elvégezzünk minden szükséges fejlesztést. Nem aggódunk emiatt – legfeljebb az időjárás miatt.”

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései