Német sajtóértesülések szerint a Honda októberben hoz döntést arról, marad-e a Forma-1-ben a 2018-as szezonra.
A japán gyártó 2015-ben, a McLaren kizárólagos motorpartnereként tért vissza a királykategóriába, az elmúlt két és fél évben azonban képtelen volt felvenni a versenyt riválisaival, a Mercedesszel, a Ferrarival és a Renault-val.
Úgy tudni, a McLarennél hetekkel ezelőtt már döntöttek arról, hogy felbontják megállapodásukat a Hondával – ez azonban csak jelentős kötbérek megfizetésével volna lehetséges.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap értesülései szerint a Honda októberben dönt arról, hogy folytatja-e Forma-1-es szerepvállalását jövőre.
A lap kiemeli, a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon már Fernando Alonso is arról beszélt, októberben dönt F1-es jövőjéről – korábban mindig nyár végi, vagy szeptemberi „határidőről” beszélt.
A Hondával kapcsolatban egyébként nemrég felmerült az is, hogy 2018-ban mégsem adnak motorokat a Saubernek. A felek még áprilisban jelentették be együttműködésüket, ám úgy tudjuk, a szerződések tényleges aláírására nem került sor, így a svájci istálló kihátrálhat a megállapodásból.
A Sauber jó eséllyel a Ferrari vagy a Mercedes motorjait használja 2018-ban, és ebben az esetben szóba jöhet az is, hogy az említett gyártók valamely juniorversenyzőjét ültetik autójukba a következő idényben a motormegállapodás részeként.
MI VAN AKKOR, HA NINCS MOTORPARTNER?
Amennyiben a McLaren vagy a Sauber esetleg motorszerződés nélkül maradna, úgy az FIA szabályai kikötik, hogy melyik gyártónak kell kisegítenie őket: a Honda távozása esetén a Mercedes és a Renault három-három, a Ferrari pedig két istállót látna el erőforrásokkal, éppen ezért az olasz gyártónak kellene felajánlani erőforrásait. Természetesen az olasz istállónak nem kell mindkét csapatnak szállítania, választhatna a motor nélkül maradt csapatok közül.
A Ferrari és a Sauber több évtizeden át voltak partnerek a Forma-1-ben, így a maranellói gyártó jó eséllyel a kiscsapat mellett tenné le voksát, ebben az esetben pedig mindhárom motorbeszállítónak 3 partnercsapata lenne. Hogy ki szállít motort a McLarennek, ebben az esetben a többség dönt.
Az Auto Motor und Sport mindazonáltal tudni véli, a McLaren eredményes egyeztetéseket folytatott nemrég a Renault-val, miközben a Mercedes és a Ferrari nem szívesen szállítana erőforrásokat a brit istállónak.