Lewis Hamilton a múlt hétvégi Orosz Nagydíjon kétszer 5 másodperces időbüntetést kapott, mert a futamot megelőzően nem a kijelölt helyen végzett rajtpróbákat – hogy hogyan is történt mindez, arról részletesebben itt írtunk.
Nem ez volt a címvédő istálló első hibája idén – az Olasz Nagydíjon Hamilton a lezárt bokszutcába hajtott be, miután sem ő, sem csapata nem vette észre a versenyirányítás ezzel kapcsolatos tájékoztatását. A brit versenyző ott szintén büntetést kapott, és elveszítette esélyét a győzelemre.
Bár a Mercedes versenyautója továbbra is jelentős előnyben van a Red Bulléval szemben, Christian Horner úgy véli, náluk szervezettebben zajlik a munka, ezt jól mutatja az is, hogy Szocsiban ismét ők voltak a leggyorsabbak a bokszban, amikor Max Verstappen kerékcseréjét 1,86 másodperc, Alex Albonét pedig 1,89 másodperc alatt abszolválták.
„Ezért szeretnénk már kétségbeesetten egy olyan autót, amivel harcolni tudunk velük, mert szerintem működési szempontból egy nagyon erős csapatunk van” – mondta a Red Bull csapatfőnöke újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak, miután Verstappen a két Mercedest különválasztva ismét a 2. helyen ért célba Oroszországban.
„A leggyorsabb kerékcserével újfent demonstráltuk ezt, és ha nem is döntöttünk meg a rekordot, nagyon-nagyon közel voltunk hozzá. Ez volt a leggyorsabb, amit mértünk, az én órám 1,8 másodpercet mutatott.”
Horner kifejtette, ha egy csapat folyamatosan az élen van, az néha megnehezíti a munkát, a hosszú dominancia miatt ugyanis a csapattagok hajlamosak elkényelmesedni, vagy elbízni magukat.
„Mi csak magunkra fókuszálhatunk. A Mercedesnek nyilván volt néhány problémája, és amikor folyton elöl vagy, néha könnyebb üldözőnek lenni… Néha bejön a képbe az elkényelmesedés, amikor ilyen hosszú ideig dominál valaki.”
Horner a szocsi verseny után az F1Világnak nyilatkozva azt mondta, bár a Mercedes hibái kétségkívül lehetőséget kínálnak, reálisan látják helyzetüket: „Azt gondolom, 2022 jelenti majd a nagy lehetőséget. 2021-re a mostani autók DNS-ét mentjük át, de ez persze nem jelenti azt, hogy nem tudunk többet kihozni majd a versenygépünkből, és hatékonyan fejleszteni azt. Szóval természetesen úgy gondolom, hogy csökkenteni tudjuk majd a hátrányunkat.”