Bár a szezont még a Ferrari kezdte jobb formában, az olasz csapat hibáiból is profitálva Verstappen gyorsan fordítani tudott a pontálláson, az eddigi tizenhárom verseny alatt már nyolc győzelmet szerzett Charles Leclerc háromjával szemben, és nyolcvan pont előnnyel vezeti a tabellát a monacói előtt. A holland a tavalyi, végig feszült csatában megnyert bajnokság után idén könnyedebb címvédésre készülhet, noha Christian Horner szerint Verstappen eddigi makulátlan teljesítménye ellenére sem szabad még előre elkönyvelni a szezon végkimenetelét.
„A legelső pillanattól fogva, hogy az autónkba ült, Max hihetetlen nyers tempót mutat, remekül kontrollálja az autót és hatalmas önbizalommal rendelkezik, ez pedig azóta sem változott. Persze eközben tapasztaltabb lett, érettebbé vált. Még tinédzserként csatlakozott hozzánk, most pedig már 24 éves, szóval egyedül az életkorában történt változás” – méltatta pilótáját Horner a racingnews365.com kérdésére.
„Pozitívan zárult számunkra a szezon első fele: nyolc győzelmet szereztünk, két sprintversenyt is megnyertünk, és mindkét bajnokságot vezetjük. Persze ez most még nagyon keveset számít, hiszen az lesz a lényeg, hogy hol fogunk állni a szezon végén. Így noha biztató, ahogyan az eddigiek alakultak, arra koncentrálunk, hogy a folytatás is jól sikerüljön.”
A konstruktőrök között a Red Bull 97 pont előnyt épített már ki a Ferrarival szemben, akiknek a vb-harc helyett inkább már hátrafelé kell figyelniük, hiszen a stabilan teljesítő Mercedes egyre közelebb zárkózik hozzájuk a tabella második helyéért.
„Mindannyiunkat meglepett, hogy nem a Mercedes diktálja a tempót, hiszen éveken keresztül domináns formát nyújtottak” – értékelte Horner az idei erőviszonyokat. „Persze nagy erőkkel dolgoznak a problémáik kijavításán, és látható, hogy máris közelebb kerültek a tűzhöz. Azt hiszem, lesznek még olyan pályák a szezonban, amelyeken komoly veszélyt jelentenek majd.”
„Kielégítő érzés viszont, hogy a Ferrari ellen harcolhatunk, amely egy ikonikus márka. Idén eddig fantasztikus a csata Charles és Max között, és remélem, ez folytatódni fog.”
Verstappen több mint három futamgyőzelemnyi pontelőnnyel vonulhatott a szünetre, ekkora hátrány ledolgozásához pedig ritkán látható fordulatra lenne szüksége Leclerc-nek vagy a többi üldözőnek. A holland innentől már megengedhetné magának, hogy a hátralévő kilenc futamon – és a zandvoorti sprinten – is csak a második helyen érjen célba, bajnoki elsősége ekkor sem lenne veszélyben.