Spanyolországban mindössze 2,2 másodperces előnnyel sikerült futamgyőzelmet szereznie Max Verstappennek az őt üldöző Lando Norris előtt, de a szoros végeredmény ellenére a Red Bullnál nem aggódtak a McLaren által nyújtotta fenyegetésre. Erről Christian Horner beszélt a leintést követően, különösen kiemelve a verseny utolsó etapját, amikor Norris körönként 4-6 tizedmásodpercet hozott Verstappenen. Erre reagálva a Red Bull megnövelt tempót kért Verstappentől, aki ezt tökéletesen végrehajtotta.
„Azon a ponton azt éreztük, hogy kiváló munkával óvta meg az abroncsait, és azt láttuk, hogy Lando csak egyetlen kanyarban, az egyesben volt gyorsabb. A kör többi része a miénk volt. A különbség elkerülhetetlenül csökkent az eltolt bokszkiállások miatt, de végig hittünk abban, hogy megfelelő előnnyel rendelkezünk” – vázolta a Red Bull nézőpontját Horner.
A McLarennel ellentétben a Red Bull vitt néhány fejlesztést Spanyolországba, de Horner szerint az aktuális szabályrendszer harmadik évében nehéz érezhető előrelépést elérni.
„Amit most pályára vittünk, az az utóbbi néhány hónap munkája. A hozam azonban fokozatosan csökken. Hétvégén talán a negyedik leggyorsabbak voltunk, de a mérnöki csapat kiváló munkát végezve fordított a helyzeten. Két századmásodpercre voltunk a rajtelsőségtől, de ezt sikerült győzelemre váltanunk. Mindenesetre tisztában vagyunk vele, hogy további fejlesztésekre van szükség.”
Bár Verstappen 69 pontos előnyt élvez az egyéni összetettben, Hornerék pontosan tisztában vannak vele, hogy a szezon hátralévő részében végig a maximumot kell nyújtaniuk, ha meg akarják őrizni a vezető pozíciót.
„Miami óta Lando kiemelkedik az ellenfeleink közül. Az utóbbi néhány futamgyőzelmünkért a legjobbunkat kellett nyújtanunk. Szoros győzelmek ezek, de még mindig nyerünk, és ez a legfontosabb. A McLaren kiváló munkát végez, de a Ferrari sincs messze, a Mercedes pedig szintén előrelépett. Mindenesetre nekünk az a dolgunk, hogy magunkkal foglalkozzunk, és tovább feszegessük a határokat, hiszen még nagyon messze van a vége” – utalt a mezőny előtt álló 14 versenyhétvégére.