Az osztrák istálló azt követően döntött saját motorközpont felépítésén, hogy a Honda 2021 szeptemberében bejelentette, 2022 végén kivonul a száguldó cirkuszból. A japán gyártó és a csapat aztán megállapodott arról, hogy a jelenlegi motoréra végéig, tehát 2025-is motorokkal látja el a Red Bullt és az AlphaTaurit. Nemrég aztán bejelentették, a Honda az új motorszabályok 2026-os bevezetésekor visszatér az F1-be, méghozzá az Aston Martin partnereként, mely az idei szezon első versenyein a Red Bull legfőbb kihívójának bizonyult.
„Arra a kérdésre, hogy továbbra is az Aston Martint tartja-e a legfőbb ellenfélnek, Horner így válaszolt: „Egy remek csapatot állítanak össze.”
„Ami a Hondát illeti, jó látni, hogy folytatják a sportban. Nyilván komplett hátraarcot csináltak ahhoz képest, ahol 18 hónapja, vagy két éve tartottak. De azt gondolom, a döntésünk sok szempontból rákényszerített bennünket arra, hogy döntést hozzunk a hosszabb távú jövőnkkel kapcsolatban, hogy ne függjünk egy gyártótól, és a saját kezünkbe vegyük a jövőnket.”
„Azzal, hogy beruháztunk, és létrehoztuk a Red Bull Powertrainst, sikerült mindent egy tető alá hoznunk. Óriási a feladat 2026-ra, de olyan, amit izgatottan várunk. A csapat hosszú távú kilátásait, élettartamát és versenyképességét tekintve kifizetődő lesz hosszú távon az, hogy a motormérnökök és a kasztnimérnökök egy tető alatt dolgozhatnak majd, és teljesen integrálhatjuk a hajtásláncot.”
Horner azt mondja, az Aston Martin biztosan ütőképes motort kap majd a Hondától, és talán függetlenebbek is lesznek, mint most.
„Versenyképes motort kapnak, de már most is versenyképes motorjuk van” – fogalmazott a Red Bull-főnök, utalva a brit istálló és a Mercedes partnerségére.
„Talán nagyobb függetlenségük is lesz, az architektúrájukat jelenleg egy másik csapat diktálja. És ez elég drága nekik a költségplafon idején, a megvásárolható alkatrészeket elég nagy adó terheli. Szóval nem túl költséghatékony az, hogy ügyfélcsapatkén működnek.”