A Red Bull azon csapatok közé tartozik, melyeknek a Francia Nagydíjra változtatniuk kell versenyautójuk hátsó szárnyán, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) ugyanis szigorít a terheléses teszteken, miután kiderült, hogy több istálló is a szabályok határait feszegeti a flexibilis szárnyelemekkel.
A Mercedes viszont bírálja a szövetséget, hogy a változtatások csak a soron következő versenyhétvégén lépnek életbe, a riválisok pedig még Bakuban is használhatják a kérdéses szárnyakat. A német istálló csapatfőnöke, Toto Wolff ezért óvást helyezett kilátásba.
A Sky Sports F1 televízió pénteki elemzéséből ugyanakkor kiderült, a Red Bulléhoz hasonlóan a Mercedes autóinak hátsó szárnya is meghajlik nagy tempónál, ezzel pedig természetesen Hornert is szembesítették.
„Ez egy kicsit rosszabbnak néz ki, mint a mi szárnyunk…” – reagált a Red Bull csapatfőnöke.
„De én sokkal kíváncsibb lennék az autók elejére, mint a hátuljára. Kinyitunk most egy szelencét, ezért vannak a tesztek. Azért vannak a szigorú tesztek, hogy az autókat úgy tervezzük, hogy azoknak megfeleljenek.”
A Red Bull a szárnyügy kirobbanása után többször hangsúlyozta, a Mercedes első szárnyára is érdemes lenne egy pillantást vetni, az ugyanis szintén flexibilis. Az energiaital-gyárosok utaltak rá, ha a Mercedes óvást nyújt be, ők is kifogást emelnek a német csapat autói ellen.
„Rengeteget hallottunk mostanában a hátsó szárnyakról, sok felülvizsgálatot kellett végrehajtani. Ha tehát rábökünk az autó egyik végére, akkor meg kell nézni a másikat is. Nem lehet elszigetelten az egyikre figyelni, és azt mondani, hogy a szabály csak az autó azon elemére vonatkozik. Szóval mindent meg kell vizsgálni. Néha kicsit érdemes óvatosnak lenni azzal kapcsolatban, hogy mit kíván az ember.”
Horner megjegyezte, a belső kamerás felvételeken jól a Mercedes első szárnyán „látható a szponzormatrica, majd eltűnik, amikor megérkezik a féktávra”.
„Talán pont erre való, hogy megjelenítsenek egy új szponzort az első szárnyon!” – tette hozzá cinikusan a Red Bull csapatfőnöke.
Arra a kérdésre, hogy a Mercedes helyében mit tenne, Horner így felelt: „Ha én lennék Toto, és egy ilyen első szárnyam lenne, inkább befognám a számat.”
Persze nemcsak a Red Bull, több más csapat – köztük a Ferrari és az Alfa Romeo is – hajlékony hátsó szárnyakat használt eddig, Horner szerint pedig természetes, hogy az istállók feszegetik a technikai szabályokat.
„Rendkívül tehetséges technikusaink vannak, akik a szabályoknak megfelelő alkatrészeket terveznek. Ez a dolguk, ezért fizetjük őket, erről szól a Forma-1, a mérnöki találékonyságról. Ha sztenderd autókat akarunk, arra ott a Forma-2.”
„Ez is része a versengésnek ebben a sportban, a határok feszegetése. Erről szól a Forma-1. Szabályosnak kell lenni, be kell tartani a regulákat, de a határokat kell feszegetni. Ezt csináljuk mi is – ahogy az összes többi csapat a bokszutcában.”