Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a száguldó cirkusz vezetősége azt szeretné, ha azokon a helyszíneken, ahol idén két versenyt rendeznek – például Spielbergben vagy Silverstone-ban –, a második futamok rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérő edzések, hanem sprintfutamok döntsenek.
Ezeken a rövid versenyeken a világbajnoki pontverseny állásának fordított sorrendjében állnának rajthoz a versenyzők, úgy tudni azonban, hogy a Mercedes ellenzi a javaslatot. A csapatok a héten tovább egyeztetnek az ötletről, és szavazni is fognak róla.
Ahhoz, hogy valóban legyenek időmérő futamok bizonyos helyszíneken, a csapatok egyhangú beleegyezésére lesz szükség.
„Szerintem az ausztriai és silverstone-i, illetve az év későbbi részére tervezett dupla fordulós versenyeknél jobb lehetőségünk nem lesz” – mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Motorsport.com című lapnak a sprintfutamokkal kapcsolatos felvetésről.
„A probléma szerintem az, hogyha csak megismételjük ugyanazt a formátumot ugyanazon a pályán, akkor az eredmény nagy valószínűséggel nagyon hasonló lesz. Szóval szerintem van most egy ideális lehetőség arra, hogy kipróbáljunk valami mást.”
„És szerintem ha ez a bajnokság kezdete óta világos lesz, és nem év közben változtatunk, akkor nem lenne problémánk vele. De sajnos van egy csapat, mely ellenzi. Szóval kár lenne, ha elveszítenénk ezt a lehetőséget.”
Bár Horner azt mondja, megérti, hogy a favoritnak kikiáltott Mercedes nem akar versenyhátrányba kerülni, rámutatott arra, hogy ezzel a javaslattal a Red Bull is bukhat.
„Mi az elmúlt két évben győztünk az Osztrák Nagydíjon, szóval nekünk is van vesztenivalónk ezen a pályán. De azt gondolom, összességében nagy pozitívum lenne az F1 számára. Szerintem ennél jobb lehetőségünk nem lesz, hiszen két egymást követő hétvégén leszünk ugyanazon a pályán.”
„Nem olyan vonzó az, hogy egy héttel később gyakorlatilag ugyanazt az eseményt megtartsuk. Ha viszont van egy más formátum, az sokkal vonzóbb, és remélem, hogy a Mercedes végül támogatni fogja. Elvégre minden versenyző és csapat számára ugyanakkora kihívás.”
Horner azt mondja, ha a fordított rajtrácsos sprintfutamokat végül nem tarthatják meg, nem sok opciója lesz a Forma-1-nek.
„Ha egy versenyhelyszínen van lehetőség más vonalvezetést használni, azt meg lehetne vizsgálni, de kétlem, hogy ez Ausztriában így van. Ez az egyetlen mód, fordítva teljesíteni a pályát. De nyilván biztonsági szempontból ez nem megvalósítható. Nem így tervezték őket.”
„Silverstone-ban vannak eltérő vonalvezetések, de kár lenne érte, ha ezt a lehetőséget [a fordított rajtrácsos sprintfutamokra] nem használnánk ki maximálisan. Ez egy tökéletes alkalom arra, hogy kipróbáljunk valamit, ami a jövőre nézve is hasznos lehet.”