Hihetetlenül nehéz szezont fut idén a Forma-1-ben Charles Leclerc, aki annak ellenére kerül egyre nagyobb hátrányba a világbajnokságot vezető Max Verstappenhez képest, hogy a szélvészgyors Ferrarival minden futamon győzelmi esélyekkel áll rajthoz. A versenyeit gyakran stratégiai vagy vezetői hiba jellemzi, ami a Francia Nagydíjon sem volt másképp.
A Paul Ricard-i fordulót Leclerc a pole-pozícióból várta, és egészen a 18. körig vezetett is Verstappen előtt, ekkor azonban senkitől sem zavartatva váratlanul megpördült és a falba állította az autóját. Az eset kapcsán sokakban felmerültek a tavaszi imolai emlékek, amikor a Ferrari pilótája a harmadik helyen túlvállalta magát, és egy megpördülés miatt végül csak a hatodik helyen ért célba. Az esetek kapcsán a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert kérdezték, aki elutasította, hogy autótörőnek nevezzék Leclerc-t.
„Nem hiszem. Nem tudom, hogy esetleg valami más közrejátszott-e a balesetében. Egy nagyon erős pilótáról van szó. Ez a két srác nagyon keményen megdolgoztatja egymást, ráadásul ezek az autók ilyen körülmények között pengeélen táncolnak. Mi is voltunk balszerencsések, ez idén oda-vissza mozog közöttünk” – vette védelmébe a monacóit.
Már soha nem tudjuk meg, a hiba nélkül milyen futamot produkál volna a két bajnokaspiráns, Horner mindenesetre így is a Red Bull győzelmére fogadott volna.
„Izgalmas lett volna látni, mert Charles a bokszkiállását követően két-háromkörnyi gumielőnyben lett volna. Mi kordában tartottuk a hőmérsékleteket, a kopás is rendben volt, és a Ferrarihoz képest kevésbé hólyagosodtak az abroncsaink, így összességében eléggé erősnek éreztük magunkat. Emiatt is választottunk agresszív egykiállásos stratégiát” – tette hozzá Horner.
A Francia Nagydíjat követően Leclerc hátránya 63 pontra nőtt Verstappenhez képest.