Az eset a sprintfutam időmérő edzésén történt, amikor a német pilóta kerékcserére a bokszba hajtott. Onnan elindulva Hülkenberg balra kormányzott a gyorssáv felé, ám a bal hátsó kereke eltalált egy szerelőnél lévő abroncsot, amelyen megpattanva az autó bal oldala körülbelül egy méter magasba emelkedve arrébb ugratott. Az eset során senki sem sérült meg, ám az FIA nem ment el mellette szó nélkül, és vizsgálatot indított.
A Haas számára különösen azért lehetett aggasztó a helyzet, mivel Hülkenberg a Q3-ba továbbjutva végül a negyedik rajthelyet szerezte meg, ám a felügyelők nem osztottak ki rajtbüntetést az eset kapcsán. Egy 5000 eurós pénzbírságot azonban igen, ezt az év végéig felfüggesztették.
Mint az FIA felügyelői fogalmaztak, ez egy „szerencsétlen és példátlan” eset volt. „A leszerelt bal első kereket túl közel tartották az autóhoz, a pilóta pedig az előtte tartózkodó következő szerelőcsapat miatt a szokásosnál szűkebb ívben kanyarodott ki” – magyarázták a szituációt, hozzátéve, hogy a Haas már készített is egy jelentést, amiben részletesen vázolták, hogyan kerülik el a jövőben a hasonló eseteket.