A holland versenypályán 1985 óta tavaly először versenyezhetett a száguldó cirkusz mezőnye, a pálya felújításának részeként pedig az utolsó kanyar 18 fokos dőlést kapott, hogy növeljék a kanyarsebességet. Az eredeti tervek szerint a kanyar előtt kezdődött volna a második DRS-zóna a 2021-es futamon, biztonsági aggályok miatt azonban az FIA végül úgy döntött, lerövidíti azt, így a döntött kanyarban nem nyithatták a hátsó szárnyakat a versenyzők.
A szövetség már akkor jelezte, 2022-re felülvizsgálják a DRS használatának lehetőségét az említett fordulóban, ennek megfelelően pedig a Holland Nagydíj pénteki szabadedzésén a versenyzők lehetőséget is kapnak arra, hogy itt nyissák a hátsó szárnyakat.
„A jelenlegi álláspont az, hogy lesz DRS az utolsó kanyar előtt, hogy javítsunk egy kicsit a versenyzés milyenségén Zandvoortban” – mondta Nikolas Tombazis, az FIA technikai igazgatója a Viaplaynek.
„De nyitottan állunk hozzá a kérdéshez, és kikérjük majd a csapatok visszajelzéseit. Már a szimulációk során is megkérdeztük őket, de az első tréning után újra megkérdezzük a csapatokat a visszajelzéseikről.”
„És ha úgy érezzük, hogy bármiféle biztonsági kockázata van a dolognak, akkor lépni fogunk, és változtatunk az első edzés után.”