Monacóban az izgalmas időmérőt követően egy meglehetősen unalmas verseny várt a száguldó cirkusz szerelmeseire múlt vasárnap: a 78 körös versenyen mindössze 4 előzést jegyeztek, korábban pedig volt már példa arra is, hogy egyetlen előzési manővert sem láthatott a közönség. A monacói utcai pályával kapcsolatos probléma persze nem újkeletű, az elmúlt évtizedekben azonban hatványozottan jelen volt, hiszen a versenyautók egyre nagyobbak és szélesebbek lettek, ezzel tulajdonképpen lehetetlenné téve az előzést.
A múlt vasárnapi verseny izgalmait pedig gyakorlatilag teljesen elvették a nyitókörben balesetben meglengetett piros zászlók, a szabályok szerint ugyanis ilyenkor mindenkinek lehetősége van arra, hogy kereket cseréljen — így a stratégiai variációk is kikerültek a képletből.
Dr. Helmut Marko szerint lenne megoldás a problémára: kötelezővé kellene tenni a kerékcseréket. A szakember egy grazi sajtótájékoztatón beszélt arról, egy olyan verseny, mint a múlt vasárnapi, „torzítja” a képet, és „hosszú távon nem fenntartható”.
„Kötelezővé kellene tenni például a két bokszkiállást, hogy mindhárom gumikeveréket használni kelljen” — fogalmazott az osztrák szakember.
Nemrégiben egyébként Lewis Hamilton beszélt arról, szerinte akár a nyomvonal megváltoztatásán is el lehetne gondolkodni — bár az szerinte nem kérdés, hogy a Monacói Nagydíjnak helye van a Forma-1-es versenynaptárban.
A korábbi Forma-1-es versenyző, Alexander Wurz ugyancsak hozzányúlna a vonalvezetéshez: „Hátrébb lehetne például helyezni a kikötői sikánt, így több hely lenne az előzésre. De más trükköket is tudnék” — magyarázta az osztrák.
Nyitókép: Tóth Zsombor