2026-ban jelentősen megváltoznak a Forma-1 motorszabályai, ám marad a V6-os erőforrás és a hibrid rendszer, miközben az elektromos hajtásnak még nagyobb teret adnak. Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója ugyanakkor nemrég elárulta, lassan elkezdhetnek gondolkodni a 2030-as változásokon, és bizony szeretnék, ha azok a motorok a jelenlegieknél jóval hangosabbak is lennének.
Domenicali szerint azzal, hogy a jövőben teljes mértékben fenntartható üzemanyagokat használnak a Forma-1-ben, lehetőség lehet arra, hogy megszabaduljanak a hibrid rendszerektől — korábban pedig arról lehetett hallani, az sem kizárt, hogy a Forma-1 visszatér a V8-asokhoz.
„Nos, igen, amikor először csatlakoztam az F1-hez, a másik motor sokkal hangosabb volt” — mondta újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak nyilatkozva Daniel Ricciardo, amikor az F1-es motorok hanghatásairól kérdezték.
„Amikor beindítják hátul, várod, hogy elinduljon. Berreg. És amikor elindul, bizsergést érzel a gerincedben. Talán csak azért, mert fiatalabb és tapasztalatlanabb voltam, és valószínűleg még mindig eléggé megfélemlített a sport. De amikor a motor beindult, olyan volt, hogy „wow”. Igen, megfélemlítő volt. Félelmetesebb volt. És nem tudom, hogy ha most csatlakoznék, azért lenne-e bennem ugyanez az érzés, mert éppen új az élmény, vagy mert más a hangja. De úgy érzem, ennek része volt a hang is. És tényleg úgy hangzott, mint egy vadállat, amit ki akarnak szabadítani. Szóval élénken emlékszem erre az érzésre. És ez félelmetes volt.”
„Aztán, amikor már pályán vagy, kényelmesnek érzed a dolgot. A garázsban, amikor vársz, és beindul, olyan érzés, hogy rendben, hamarosan komolyra fordul a dolog. Az egy menő, félelmetes érzés volt.”
A Ferrari versenyzője, Carlos Sainz felidézte, amikor először Forma-1-es versenyen járt, még a V10-es motorokat használták a sportban.
„Emlékszem, amikor 2005-ben elmentem az első Forma-1-es versenyemre” — mondta a spanyol „10 éves voltam. Először hallottam egy Forma-1-es motort, és megijedtem. És valahogy, igen, ahogy Daniel mondta, tényleg megfélemlített a hang. Úgy voltam vele, hogy ezek a dolgok őrületesek. Ki ugrik be egy ilyenbe és megy teljes gázzal? És így lettem a sport rajongója, Fernando [Alonso] és Michael [Schumacher] pedig akkoriban a bálványaimmá váltak. Azóta szerettem volna Forma-1-es pilóta lenni.”
„És ez az összetevő már nincs meg, még akkor sem, ha a motorok mellett most sem lehet beszélgetni. Nem ugyanaz. Úgy éreztem, hogy 2026 jó lehetőség lenne talán egy kicsit visszamenni abba az irányba. Nem tudom, mennyire lesz ez így most. Arról beszélnek, hogy 2030-ra lesz az. Én szeretném, ha hamarabb eljönne ez, mert a szintetikus üzemanyagokkal és az ezen a területen elért előrelépésekkel úgy gondolom, hogy nagyon jó lehetőség van arra, hogy előrehozzuk ezeket a hanghatásokat, és visszahozzuk azt a fajta Forma-1-et, amelynek nagyon örülnék, és nagyon támogatom.”