Innovatív megoldásokkal is készül az új F1-es szezonra az Aston Martin - F1VILÁG.HU

Innovatív megoldásokkal is készül az új F1-es szezonra az Aston Martin

HIRDETÉS
Több innovatív megoldás is felkerül az Aston Martin Forma-1-es csapatának 2023-as versenyautója – árulta el az istálló helyettes technikai igazgatója, Eric Blandin, aki beszélt arról is, bár az új szezon még el sem kezdődött, már a 2024-es fejlesztéseken is elkezdtek gondolkodni.
action, Circuit de Barcelona-Catalunya, GP2206a, F1, GP, Spain
Lance Stroll, Aston Martin AMR22, leaves the garage

Az Aston Martin tavaly a 7. helyen zárta a konstruktőri pontversenyt, a csapat célja pedig természetesen az, hogy idén feljebb lépjen, és közelebb tudjon kerülni a Forma-1 topcsapataihoz – a nem titkolt cél ugyanis az, hogy néhány éven belül már a győzelmekért és a világbajnoki címekért harcoljanak.

A silverstone-i istálló számára nagy segítség lehet Fernando Alonso érkezése, aki már a szezonzáró abu dhabi teszt után hozzá tudott járulni visszajelzéseivel az új, AMR23-as kódjelű versenyautó fejlesztéséhez. Az istálló helyettes technikai igazgatója, Eric Blandin a minap egy interjúban arról beszélt, nehéz megmondani, mekkora előrelépésre lesznek képesek az előttünk álló idényben, de magabiztos a csapat által végzett munkát látva.

„Teljesen nyitott minden. Minden csapatnak van lehetősége arra, hogy jelentős fejlődést érjen el új autójával. Mi is szeretnénk nagy előrelépést tenni az AMR23-assal” – magyarázta a szakember. „De minden relatív, a kérdés az, mekkora lépést tesznek a többiek? Ezt még nem tudjuk, de meggyőződésem, hogy jó csomaggal rendelkezünk.”

„Továbbra is lesznek eltérések a versenyautók között. 2022-ben két nagyon eltérő filozófiáról beszélhettünk, és feltételezem, hogy 2023-ban is ez lesz a helyzet.”

Blandin beszélt arról is, jelentős mértékben átalakul versenyautójuk az új szezonra, hiszen igyekeztek okos, már-már innovatív megoldásokkal is előállni.

„Felvérteztük néhány okos innovációval az új autót. Ezek jelentik a habot a tortán. Jó, hogy vannak, de nem szükségszerűek. Nagyszerű, amikor találsz egy apró kiskaput, és azt a magad javára tudod fordítani, de nem sűrűn tudod erre alapozni az autót. Inkább az a létfontosságú, hogy az alapokat jól eltaláld, és aztán ahhoz adj hozzá dolgokat.”

„Amikor belekezdünk egy új autóprojektbe, beazonosítjuk az előző versenygép korlátozó tényezőit, illetve azt, hogy hogyan lehet felülkerekedni rajtuk az új tervezéssel. És meghatározod azt az architektúrát, ami a legtöbb potenciált nyújtja a jövőre nézve. Ha rossz koncepció mellett teszed le a voksod, azzal beszorítod magad, elfogy a fejlesztési út, és egy ilyen helyzetből nagyon nehéz kikecmeregni.”

Arra a kérdésre, hogy elkezdtek-e már fél szemmel a 2024-es versenyautón dolgozni, Blandin így felelt: „2024 már a radaron van. Elkezdtünk gondolkodni rajta. Soha nem áll le a dolog. A szezon végén, amikor egy csapat befejezi egyik autójával, addigra már jó ideje dolgozik a következő versenygépen.”

Az Aston Martin február 13-án mutatja be 2023-as versenyautóját, a prezentációról természetesen beszámolunk majd itt, az F1Világon.

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Innovatív megoldásokkal is készül az új F1-es szezonra az Aston Martin
Russell-show és címvédés Vegasban, Sainz megúszta büntetés nélkül – Nézd meg vlogsorozatunk legújabb epizódját!
Verstappen bevallotta, megfordult a fejében a csapatváltás
Marko: Ha Perez jól teljesítene, ismét nagy előnyben lennénk…
Interjú a bajnokkal: Verstappen a nehézségekről, a csapatváltásról, és a 2025-ös évről

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!