A Forma-1 csapatai nemrégiben megállapodtak abban, hogy a következő idénytől kezdődően enyhébb büntetések lépnek majd életbe a száguldó cirkuszban.
A Forma-1 csapatai nemrégiben megállapodtak abban, hogy a következő idénytől kezdődően enyhébb büntetések lépnek majd életbe a száguldó cirkuszban.
A 2014-es esztendőtől kezdődően például a versenybírók öt, illetve tíz másodperces büntetést is kiszabhatnak, melyeket az adott versenyző következő bokszkiállásához adnak majd hozzá.
Ha egy versenyző a szóban forgó futamon már nem tervez újabb bokszkiállást, a büntetést versenyidejéhez adják majd hozzá.
Az új rendszert azért vezetik be a jövőben, hogy a kisebb kihágásokért a versenyzőket ne kelljen bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtani.
A jövőre bevezetendő büntetési szisztémáról a Szingapúri Nagydíj helyszínén állapodtak meg a csapatok, véglegesen pedig a Motorsport Világtanács (WMSC) fogadhatja majd a jövő héten.
A királykategória alakulatai egyetértettek abban is, hogy jövőre a Pirelli más-más gumikeverékeket alkalmazhat az első, illetve hátsó kerekek esetében.
Továbbra is négy keverék lesz használatban – szuperlágy, lágy, közepes és kemény –, de az első és hátsó abroncsoknak nem feltétlenül kell azonosnak lenniük. Az új szabályra a turbómotorok bevezetése miatt van szükség, a nagyobb nyomatékkal bíró aggregátok ugyanis jobban megterhelik majd a hátsó gumikat.